Sociaal

Vlieg samen door je studententijd met het Campus Covey Programma!

7 april 2022

Zou je graag met andere studeten in contact willen komen. Wil je deel uitmaken van een sociaal netwerk van gelijkgestemden uit verschillende opleidingen en jaargangen? Word dan lid van het Campus Covey Programma (CCP)!

Wat is een covey?

Een covey is Engels voor een zwerm vogels of een kleine groepje mensen. We hebben voor deze naam gekozen omdat de groepjes die gevormd worden net als een zwerm vogels samen door hun studententijd zullen 'vliegen’.

Het Campus Covey Programma is bedoeld voor alle studenten van de Campus Den Haag. Elke covey bestaat uit ongeveer vijf studenten. Het CCP organiseert bijna elke maand een aantal evenementen die specifiek bedoeld zijn om covey-leden met elkaar in contact te brengen om tijd met elkaar door te brengen. De evenementen zijn bedoeld om je eigen covey-leden maar ook leden van andere coveys te ontmoeten. Voorbeelden van aankomende evenementen zijn een toernament van oude Nederlandse spelletjes, waarin coveys het tegen elkaar opnemen en misschien ook nog een prijs kunnen winnen maar ook een Crazy 88 die over de hele wereld gehouden wordt! Daarnaast worden coveys ook aangemoedigd om af te spreken buiten de door CCP georganiseerde activiteiten om. Zin om te gaan bowlen? Of om naar het strand te gaan? Gooi een balletje op binnen je covey en make it happen!

Waarom zou ik lid worden van een covey?

Het CCP is bedoeld om je in contact te brengen met andere studenten. Door lid te worden van een covey, maak je deel uit van een sociaal netwerk van gelijkgestemde leeftijdsgenoten. Maar wat betekent het om deel uit te maken van een covey? Coveys bieden je de mogelijkheid om in contact te komen met mensen uit een andere major, met een andere socio-economische status of etnische achtergrond. Het biedt je de gelegenheid om jouw horizon te verbreden, kennis te maken met je covey-leden en samen en van elkaar te leren. Dankzij de verschillende activiteiten en workshops leer je je covey-leden beter kennen en samen een sense of community op te creëren.

Coveys zijn bedoeld om elkaar echt te leren kennen en zo te leren aanvoelen wat de ander nodig heeft. Covey-leden volgen een training om zo elkaar te kunnen helpen. Covey-leden kunnen bij elkaar terecht als ze persoonlijke problemen hebben, problemen met hun opleiding of studeren in het algemeen. Als je iemand nodig hebt om mee te praten dan staat je covey voor je klaar. Of je nu gestrest bent vanwege je studiedruk, je heimwee hebt of je het over de laatste plotwendingen in je favoriete serie wil hebben. Er is altijd wel iemand binnen jouw covey die je verder kan helpen.

Hoe meld ik me aan voor een covey?

Iedere student van de Campus Den Haag kan zich aanmelden voor het CCP. Lid worden van een covey is eenvoudig en gaat aan de hand van de volgende drie stappen:

1.    De eerste stap om lid te worden is je aanmelden. Vul het aanmeldingsformulier in zodat we een beeld kunnen krijgen van jouw interesses.
2.    Aan de hand van jouw aanmeldingsformulier gaan wij op zoek naar een covey die bij jou past.
3.    Je krijgt van ons de gegevens van jouw covey en een uitnodiging voor het eerstvolgende evenement zodat je kennis kunt maken met en lid kan worden van jouw covey!