Facilitair

Belangrijke punten naar aanleiding van ontruimingsoefening Huizinga

17 mei 2022

Op 17 mei 2022 heeft om 10.52 uur een ontruiming van het Johan Huizinga-gebouw plaatsgevonden. Het ging om een oefening.

De melding was dat er brand was uitgebroken bij de koffiemachine op de begane grond. De medewerkers en studenten hadden het gebouw in tien minuten verlaten. De ontruimers en het bhv-team hadden daarna nog vijf minuten nodig om alle ruimten te controleren.

Hoewel de oefening succesvol is verlopen, gingen veel mensen via de hoofduitgang naar buiten. Het advies is om bij calamiteiten meer gebruik te maken van de nooduitgangen. Als de nooduitgang nog niet openstaat kan het groene kastje naast de deur ingedrukt worden.

Wij danken iedereen voor de medewerking.

Meer informatie over ontruiming in geval van noodgevallen vind je op deze website.