Evenement Jong VNK: bezoek HIZKIA (20 mei 2022)

13 mei 2022

Kunstwerken reizen de hele wereld over: van de veiling in Hong Kong tot een zolder in Lutjebroek of juist van het MoMA in New York naar ons eigenste Bonnefanten. Er verhuizen zelfs hele tentoonstellingen vanuit Otterlo naar Japan!

Achter al deze kunstverplaatsingen schuilt een hele wereld. Als kunstgeschiedenisstudent krijg je die maar amper mee. Wat gebeurt er nu eigenlijk allemaal op de registratieafdeling? Hoe werken art handlers? Wie zijn de mensen achter deze grote logistieke operatie?

Jong VNK - het platform voor jonge Nederlandse kunsthistorici -  opent de deur naar deze wereld met een bezoek aan HIZKIA. HIZKIA is hét bedrijf in Nederland omtrent kunsttransport, -beheer en -logistiek en bedient zowel de museale als particuliere markt. Neem met ons een kijkje achter de schermen op 20 mei van 13:30 tot 17:00. Leer alles over het opmaken van conditierapporten, het veilig transporteren van kunst en het hanteren daarvan. Heb jij ambities als collectieregistrator, conservator, curator of eigenlijk elk ander denkbaar beroep dat iets met kunst te maken heeft? Of heb je gewoon zin in een dagje uit en wil je graag meer leren over het omgaan met kunst? Ga dan mee naar HIZKIA in Den Haag!

De middag zal bestaan uit een interactieve rondleiding bij HIZKIA waar we in drie rondes alle aspecten van art handling bespreken. De praktijk staat centraal en we eindigen de dag uiteraard met een borrel. Meld je snel aan, want er is beperkt plek!

Specs

Meer informatie over Jong VNK