Breng deze week je stem uit in de universitaire verkiezingen

9 mei 2022

Van maandag 9 mei tot vrijdag 13 mei kun je stemmen voor jouw vertegenwoordigers in zowel de Universiteitsraad als je Faculteitsraad. Zij beslissen mee over belangrijke onderwerpen binnen de Universiteit Leiden, zoals onderwijskwaliteit, nieuwe gebouwen, faciliteiten en duurzaamheid.

Op wie kan je stemmen voor de Universiteitsraad?

Deze studentenpartijen doen mee aan de universitaire verkiezingen:

• Liberale Studentenpartij (LSP)
  • Ondernemende Studenten Leiden (ONS Leiden)
  • Lijst Vooruitstrevende Studenten (LVS)
  • Partij voor Biomedische Studenten (PBMS)
  • CSL
  • De Democratische Studenten Partij - Den Haag (DSP)
  • Belang van Omar

Lees meer over de partijen. Lees ook dit nieuwsbericht waarin de lijsttrekkers van de partijen zich presenteren en vertellen waarom je moet gaan stemmen.

Op wie kan je stemmen voor de Faculteitsraad?

Het verschilt per faculteit welke studentenpartijen en kandidaten meedoen aan de verkiezingen voor de Faculteitsraad. Je vindt ze in het kandidatenoverzicht. Ook kun je de websites van de partijen raadplegen om meer te weten te komen over hun kandidaten en deelname aan de facultaire verkiezingen.

Hoe kun je stemmen?

Van maandagochtend 9 mei 7.00 uur tot vrijdagmiddag 13 mei 16.00 uur kun je je stem uitbrengen voor de studentgeleding van de Universiteitsraad en de studentgeleding van je Faculteitsraad. Op de eerste dag van de verkiezingen krijg je een e-mail met daarin een link naar de stempagina. Na inloggen met je ULCN gegevens kun je stemmen.

Bekendmaking van de uitslag

Op dinsdag 17 mei van 16.00 uur tot 17.00 uur wordt de uitslag van de verkiezingen bekendgemaakt. Je bent van harte welkom vanaf 15.30 uur in de hal van de oude UB. De resultaten worden ook gepubliceerd op universiteitleiden.nl/verkiezingen.