Kom naar het Drugssymposium op 19 mei

11 mei 2022

Op 19 mei organiseren de Universiteit Leiden, de Gemeente Leiden en de politie een symposium over drugs. Sprekers uit verschillende vakgebieden geven workshops en gaan het open gesprek aan. Kan ‘een pilletje’ echt geen kwaad of zit hier meer achter? Wat weet jij over drugsgebruik en de duistere kant van de drugswereld? Stel je vraag aan de sprekers!

Programma

De dag zal aftrappen met een gezamenlijke introductie over synthetische drugs en een grote drugszaak in Nederland. Daarna gaan de sprekers met studenten in gesprek over hun expertisegebied. Denk hierbij aan: onderzoek naar drugsgerelateerde moorden, harm reduction bij drugsgebruik en ondermijning. De gemeente organiseert een workshop waarin zij jou vragen om mee te denken hoe te voorkomen dat jongeren in de georganiseerde drugscriminaliteit terechtkomen. Ook is er een escaperoom waarbij je moet zien te ontsnappen uit een drugslab! De dag sluit af met een borrel, waarbij je met je medestudenten en de sprekers laagdrempelig verder kunt praten.

Inschrijven

Het symposium is op 19 mei 2022 van 13.00 uur tot 17.30 uur (inclusief borrel) in het Lipsius gebouw. Bekijk het volledige programma en schrijf je in door de QR-code op onderstaande poster te scannen.

Link naar het Googledocs inschrijfformulier