Sociaal

Leiden Marathon 14 en 15 mei: Gratis Runner-shirt voor studenten en medewerkers

9 mei 2022

De Leiden Marathon gaat van start op zaterdag 14 en zondag 15 mei! Met afstanden van 5 km tot de hele marathon is iedere hardloper welkom op zondag 15 mei. Gezellig wandelen kan op zaterdag 14 mei. Inschrijven kan tot en met 11 mei op de website van de Leiden Marathon.

Gratis runner-shirt

Het Universitair Sportcentrum (USC) ondersteunt deelnemende medewerkers en studenten met een gratis runner-shirt. Je kunt er een ophalen van 9 tot en met 13 mei in het USC hoofdgebouw. Lees op de USC-website wat je mee moet nemen.

Verzamelplek voor studenten en medewerkers

Op 15 mei heeft het USC een verzamelplek in studentencentrum Plexus. Vanaf 9.00 uur kun je daar naar het toilet, je spullen achterlaten, een Runner-shirt ophalen als je dat nog niet eerder hebt gedaan, na afloop douchen en natuurlijk andere runners ontmoeten. Ook staat er koffie, thee, sportdrank en fruit klaar. Zorg dat je jouw LU-card of LUMC-card bij je hebt.

Speciaal voor studenten

Als studenten strijdt je tijdens de Leiden Marathon tegen andere studenten, want de verschillende afstanden van de Leiden Marathon zijn onderdeel van de Nederlandse Studenten Kampioenschappen (NSK). Vermeld bij je inschrijving dat je student bent, dan doe je automatisch mee met de NSK.

Daarnaast stelt het USC een subsidie van €5,- ter beschikking voor deelnemende studenten met een USC-jaarabonnement. Kijk voor de spelregels op de website van het USC