Vacature: Stagiair Leiden Global (0,6 fte)

20 mei 2022

LeidenGlobal is op zoek naar een stagiair(e) voor de periode 15 augustus 2022 tot en met 31 januari 2023. De stagiair bevindt zich in de laatste fase van haar/zijn studie aan een Nederlandse universitaire instelling. De voorkeur gaat uit naar studenten met een internationaal en/of cultureel georiënteerde studie.

Werkzaamheden

De stagiair wordt als volwaardig medewerker ingezet op verschillende projecten, en is vooral verantwoordelijk voor (het bijhouden van) de online communicatie op de website (leidenglobal.org) en de sociale media. De stagiair draagt onderwerpen aan voor de communicatie uitingen en (her)schrijft teksten. Daarnaast zal de stagiair regelmatig Leidse experts interviewen t.b.v. publicatie op de website. Tevens helpt de stagiair mee met activiteiten t.b.v. Leiden2022 (City of Science).

Wij bieden de stagiair de mogelijkheid zich te ontwikkelen in haar/zijn communicatieve vaardigheden, meer inzicht te krijgen in het brede aanbod van culturele kennis in Leiden en de mogelijkheid om kennis te maken met een breed netwerk van mensen die in en om de wetenschap werken.

Functieprofiel

Belangstellende studenten moeten aan de volgende eisen voldoen:

• Uitstekende beheersing van het Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk
  • Relevante universitaire studie
  • Goede communicatieve vaardigheden en goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • “Can do”- mentaliteit, zelfstandig en flexibel/snel kunnen schakelen
  • Brede algemene ontwikkeling en interesse
  • Accuraat/efficiënt
  • Organisatorisch sterk

Voorwaarden

De stagiair dient gedurende de hele stageperiode als student ingeschreven te staan aan een Nederlandse hogere onderwijsinstelling. De omvang van de stage is 0,6fte (drie dagen per week); werkdagen in overleg in te vullen. De student werkt i.v.m. de pandemie en daaraan gerelateerde maatregelen vooral thuis vandaan. De faculteit biedt een stagevergoeding afhankelijk van de duur van de stage.

Solliciteren

Ben je geïnteresseerd in een stage bij LeidenGlobal, stuur dan vóór woensdag 15 juni 2022, 12:00u een motivatie met CV naar info@leidenglobal.nl t.a.v. Aphroditi Zoulfoukaridis, manager LeidenGlobal. De gesprekken met mogelijke kandidaten vinden online plaats tussen 20 en 28 juni 2022.