Gezocht: stagiair bij politie Den Haag

15 juni 2022

Ben jij enthousiast, nieuwsgierig en integer, werk jij proactief en zelfstandig? Ben je geïnteresseerd in het veiligheidsdomein, in het bijzonder in de politie én ben je op zoek naar een stageplek? Dan is dit je kans!

Wat ga je doen?

De samenleving verandert en de politie doet mee. Om dit te kunnen realiseren, hebben we kennis van buiten nodig, waar jij als student aan kan bijdragen.  Je krijgt een uniek inkijkje bij het Cold Case Team.

Je gaat namelijk onderzoeken wat de maatschappelijke impact is van coldcase zaken. In Coldcase hebben we regelmatig te maken met de term 'Maatschappelijke impact'. Er worden zelfs beslissingen op genomen. De vraag is: wat is maatschappelijke impact van coldcase zaken? En is dat meetbaar zodat je het mee kan wegen in besluitvorming?

• Je volgt een universitaire studie bijv. Criminologie, Sociale Wetenschappen, Bestuurskunde of een andere studie;
  • Je zit in het 3e- of 4e jaar;
  • Je kan een degelijk onderzoek verrichten;
  • Je legt makkelijk contact met mensen;
  • Je houdt van aanpakken, bent proactief en durft vragen te stellen;
  • Je bent taalkundig sterk;
  • Je bent innovatief en enthousiast;
  • En het belangrijkste: je bent gemotiveerd!

Daarnaast

We bieden je de mogelijkheid aan om binnen de politieorganisatie te kijken. Ook krijg je de kans om een keer mee te gaan met een surveillance auto om te ervaren hoe het politiewerk eraan toe gaat. Hierin zijn we wel afhankelijk van de ontwikkelingen m.b.t. COVID.

• Dé kans om een kijkje te nemen bij de politie en specifiek bij het Cold Case Team.
  • Maximaal 6 maanden stage: starten 1 februari 2023, eindigen 1 augustus 2023.
  • Maximaal 32 uur per week meewerken binnen een organisatie die midden in de actualiteit staat.
  • Een stagevergoeding.
  • Unieke werkervaring.
  • Standplaats Overgoo 2, Leidschendam.

Interesse?

Mail dan uiterlijk 15 september 2022 je CV en motivatie naar Naima el-YaakoubiGeef in de motivatiebrief in ieder geval aan waar jouw interesses liggen, waarom we voor jou moeten kiezen en op welk gebied jij denkt een bijdrage te kunnen leveren. Om toegelaten te worden tot de politie moet je een politiescreening ondergaan. Dit kan 6 à 8 weken duren, afhankelijk van de drukte. Het positief afronden van de screening is een vereiste voor het stage mogen lopen bij de politie.

De politie zet in op vernieuwing en cultuurverschillen binnen teams. Divers samengestelde teams presteren beter. Daarom werken we hard aan een open en veilige cultuur waarin divers talent tot bloei komt.

Voor meer informatie over de functie kan je mailen naar Naima el-Yaakoubi.