Vacature: Ben jij de studentambassadeur die we zoeken?

14 juni 2022

De afdeling Communicatie en Marketing van de Faculteit Geesteswetenschappen zoekt per 1 september 2022 vier studentambassadeurs (M/V/X).

Wil je graag ervaring opdoen met het (mede) organiseren van voorlichtingsevenementen? Ben je enthousiast en proactief, en zijn je studieresultaten zo goed dat je tijd hebt om er iets naast te doen? Dan is het studentambassadeurschap iets voor jou!

Er zijn vacatures voor de volgende clusters:

• African Studies, Latijns-Amerikastudies, Russische studies (5,7 uur p/w)
  • Chinastudies, Koreastudies, Japanstudies, South- and Southeast Asian Studies (7,6u p/w)
  • Midden-Oostenstudies, Oude Nabije Oosten-studies, Religiewetenschappen (5,7u p/w)
  • Kunstgeschiedenis, Arts, Media and Society en Film- en literatuurwetenschap (7,6 uur p/w)

Als studentambassadeur voer je voorlichtingstaken uit en bied je ondersteuning bij evenementen. Je bent het gezicht van jouw opleidingen én van de Universiteit Leiden.

Taken

• Het opzetten en aansturen van een voorlichtingsteam van studenten
  • In de voorlichtingsactiviteiten het belang van een diverse en inclusieve leeromgeving uitdragen
  • Maken en bijhouden van materiaal, zoals presentaties
  • Geven van voorlichting op middelbare scholen
  • Mede-organiseren van (online) voorlichtingsactiviteiten zoals Open Dagen en Proefstuderen (van organisatie en opbouwen tot opruimen na afloop)
  • Zelfstandig organiseren van meeloopdagen
  • Beantwoorden van vragen van studiekiezers via email en chat

Ben/heb jij:

• Een huidige eerste- of tweedejaarsstudent van een van de genoemde opleidingen
  • Goede studieresultaten
  • Affiniteit met voorlichting geven
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, in Nederlands en Engels
  • Betrouwbaar, proactief, enthousiast, flexibel en representatief
  • Organisatietalent

Wij bieden

Een leuke en afwisselende baan die een mooie aanvulling vormt op je studie en cv. Je wordt per 1 september 2022 aangesteld in de functie van studentambassadeur voor de duur van een jaar. Je wordt uitbetaald conform de SA (student-assistenten) schaal. Het bijbehorende salaris is afhankelijk van je studiejaar en het aantal te werken uren (conform de CAO NU).

Informatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Ayelet Mokasay, via email: marketing@hum.leidenuniv.nl.

Solliciteren en gespreksdata

Je kunt solliciteren door je motivatiebrief en CV uiterlijk 26 juni 2022 te mailen t.a.v. Ayelet Mokasay, marketing@hum.leidenuniv.nl.

Gesprekken vinden digitaal plaats in de periode 28-30 juni.