Vacature: Student Ambassadeur International Studies (gesloten)

15 juni 2022

Ben jij enthousiast over International Studies en lijkt jou het leuk om je ervaring en kennis van het programma te delen met middelbare scholieren? Lijkt jou het leuk om betrokken te zijn bij de organisatie van open dagen en andere informatie evenementen? Dan is het studentambassadeurschap iets voor jou!

Voor het aankomend academisch jaar (2022-2023) zijn wij op zoek naar

Student Ambassadeurs (F/M/X) (0.2 fte ofwel ong. 8 uur per week gemiddeld, salaris conform de SA (student-assistenten) schaal)

Functiebeschrijving

• Het organiseren van en het deelnemen in online en offline voorlichtingsactiviteiten zoals de Open Dag, Experience Days, Meeloopdagen en het geven van voorlichting op middelbare scholen
  • Beantwoorden van vragen van studiekiezers via mail, chat, webinars etc.
  • Kritisch meedenken, signalen teruggeven uit de praktijk m.b.t de voorlichtingsevenementen en het voorlichtingsmateriaal.
  • In de voorlichtingsactiviteiten het belang van een diverse en inclusieve leeromgeving uitdragen

Taken

• Opzetten en aansturen van een voorlichtingsteam van studenten
  • Maken en bijhouden van informatiemateriaal, zoals presentaties
  • Het (mede) organiseren van en werken tijdens voorlichtingsactiviteiten,
  • Het creëren en updaten van informatiemateriaal voor het voorlichtingsteam
  • Het beantwoorden van vragen van geïnteresseerden via het Unibuddy Chat systeem
  • Andere incidentele taken zoals: artikel schrijven voor de website, helpen tijdens andere International Studies gerelateerde evenementen, zoals bijvoorbeeld pre-unions, afstudeerceremonies etc.

Ben/heb jij:

• Een huidige eerste- of tweedejaarsstudent van een van de genoemde opleidingen
  • Goede studieresultaten
  • Affiniteit met voorlichting geven
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, in Engels en Nederlands
  • Betrouwbaar, proactief, enthousiast, flexibel en representatief
  • Organisatietalent

Wij bieden

Een leuke en afwisselende baan die een mooie aanvulling vormt op je studie en cv. Je wordt per 1 september 2022 aangesteld in de functie van studentambassadeur voor de duur van een jaar. Je wordt uitbetaald conform de SA (student-assistenten) schaal. Het bijbehorende salaris is afhankelijk van je studiejaar en het aantal te werken uren (conform de CAO NU).

Goed te weten

Om te kunnen werken als student ambassadeur, moet je volgens het Nederlands arbeidsrecht een Nederlandse ziektekostenverzekering hebben. Personen met een niet EU-nationaliteit hebben een verblijfsvergunning nodig die werken in Nederland toestaat.

Informatie en solliciteren

Voor meer informatie/vragen kun je contact opnemen met: Ayelet Mokasay of Regine Mulders via marketing@hum.leidenuniv.nl.

Stuur je sollicitatiebrief en CV naar bovenstaand emailadres voor 21 juni. De gesprekken zullen gehouden worden op 24 juni, de uitnodigingen voor gesprekken zullen gedaan worden op 22 Juni.