Sociaal

Gezocht: buddy’s voor studenten met autisme

27 juli 2022

Ben je ouderejaarsstudent en vind je het leuk om één-op-één een student van jouw studie te begeleiden? Heb je affiniteit met autisme en wil je graag iets betekenen voor je medestudent? Geef je dan op als buddy!

Wat doet een buddy?

Als buddy help je een student met een autismespectrumstoornis (ASS) gedurende het eerste jaar van hun studie. De ervaring leert dat begeleiding door een buddy heel nuttig is voor deze groep studenten. Als ouderejaarsstudent van dezelfde studie spreek je een uur per week af om vragen van de student te bespreken. Denk hierbij aan: planningen maken, helpen met lesstof voorbereiden en wegwijs maken in de studie en de Universiteit Leiden. Je ontvangt een financiële bijdrage voor je inzet als buddy.

Ben je enthousiast en wil je buddy worden? Meld je dan aan via onderstaande knop!

Naar het aanmeldformulier

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met de studentendecanen.