ICT

Studeer veilig en gratis online met Office 365

26 juli 2022

Wist je dat je tijdens je hele studie gratis Office 365 kunt gebruiken op verschillende apparaten?

Als student aan de Universiteit Leiden heb je toegang tot de online versie van veel Office-apps zoals Word, PowerPoint, Excel, Teams, OneDrive en Tasks (voor Planner & ToDo). Bestanden die je opslaat of deelt in OneDrive of Teams zijn beveiligd en je kiest zelf met wie je iets deelt.

Hoe te gebruiken

Om de Office-apps te gebruiken ga je naar portal.office.com en meld je je aan met [jeULCNstudentnummer]@vuw.leidenuniv.nl. Let op: dit is géén mailadres, maar je gebruikersnaam voor deze Microsoft-producten. Om in te loggen gebruik je multifactor authentication (MFA) voor Office. Kijk in de helpdesk portal hoe je dit de eerste keer instelt.

Toegang op verschillende apparaten

Je kan op elk apparaat met internettoegang in een webbrowser op de Office portal inloggen en de apps gebruiken. Je hoeft Office hiervoor niet op je apparaat te installeren. Wil je de Office apps liever wel installeren? Lees dan in de helpdesk portal hoe je dat doet.