Word een Science Buddy!

14 juli 2022

Wil jij de nieuwe internationale studenten van onze faculteit helpen zich te settelen? Hen de universiteit en de stad laten zien? Meld je dan aan als Leiden Science Buddy voor het najaar semester 2022/23!

Het Science Buddy-programma wordt georganiseerd door de Science International Office en wordt elk semester aangeboden aan alle inkomende internationale studenten van onze faculteit. Een Science Buddy is een huidige student van de FWN die makkelijk benaderbaar is en zijn/haar ervaring en kennis kan delen met onze nieuwe internationale studenten.

Wat doet een Science Buddy?

Als Science Buddy word je gekoppeld aan enkele internationale studenten. Hoofdzakelijk zorg je ervoor dat zij zich thuis voelen op de Universiteit Leiden. Dit betekent dat je ze helpt met praktische vragen, maar je kunt ook leuke activiteiten organiseren met je groep, zoals een wandeling in het park of een borrel. Wat je doet met je buddy groep is aan jou! Daarnaast ben je een luisterend oor en neem je contact op met de studenten wanneer nodig. De Science International Office ondersteunt Science Buddies en is altijd een aanspreekpunt.

Het eerste contact met je internationale studenten is in augustus. Zo help je ze al voordat ze aan hun semester beginnen – wellicht kun je ze ook helpen om zich thuis te voelen wanneer ze in Nederland aankomen. Misschien kun je ze de stad laten zien: hun studentenhuisvesting, de universiteitsgebouwen en andere relevante plekken. Hierna zal de Science International Office af en toe evenementen organiseren waar de Science Buddies en internationale studenten elkaar kunnen ontmoeten, leren kennen en plezier hebben!

Buddy zijn is niet alleen een geweldige manier om iets terug te doen, maar ook een goede manier om andere culturen te leren kennen, je internationale netwerk te starten en je eigen taalvaardigheden te oefenen.

Geïnteresseerd?

Meld je aan!

Wie zoeken we?

• Je bent een enthousiaste en gemotiveerde student van FWN
  • Je hebt tijd om studenten te ondersteunen, vooral eind augustus en begin september
  • Je bent beschikbaar voor enkele activiteiten en een training

Tijdlijn

• Deadline aanmelding Buddy: 10 augustus
  • Resultaten matching & training: eind augustus

Vragen?

Voor vragen kun je contact opnemen met Fenna Heezen van het Science International Office.

We hopen je snel te zien!