Onderwijs, Sociaal

Gezocht: Studenten die in het buitenland zijn geweest voor hun studie, stage of tussenjaar

26 juli 2022

Ben je recentelijk naar het buitenland geweest voor je studie, stage of tussenjaar?Dan weet je als geen ander wat hier allemaal bij komt kijken! Word het komende academische jaar WilWeg-ambassadeur en help andere studenten bij hun buitenlandavontuur.

Je taken als WilWeg-ambassadeur

Als WilWeg-ambassadeur help je mee op (online) beurzen voor scholen en universiteiten, geef je (online) presentaties over je buitenlandervaring op scholen en universiteiten, beantwoord je vragen van studenten over het land waar je bent geweest én draag je een steentje bij om het onderwijs te internationaliseren.

Het ambassadeurschap kost vijf tot tien uur per maand en is op vrijwillige basis. Je kunt je ambassadeurschap zelf invullen; naast de vaste evenementen ontvangen we ook vaak ad-hoc aanvragen voor presentaties of interviews met de pers. Dus de ene week kan wat drukker zijn dan de andere, maar uiteindelijk heb je zelf de regie.

Trainingen

Je gaat uiteraard niet onvoorbereid op pad; als ambassadeur krijg je verschillende online trainingen die niet alleen nuttig zijn voor je rol als ambassadeur, maar ook voor je studie en carrière. Lees op de website van WilWeg meer over deze trainingen en de voordelen van ambassadeur zijn.

Interesse?

Lijkt het je wat om het komende academische jaar als ambassadeur aan de slag te gaan en aan je cv werken? Vul dan vóór 18 augustus 2022 het sollicitatieformulier in via onderstaande link. Ook vind je hier meer informatie over de rol als WilWeg-ambassadeur.

Meer informatie & aanmelden