Inschrijving Bachelor Honours Classes 1e semester geopend

15 augustus 2022

Bachelorstudenten met goede studieresultaten kunnen zich aanmelden voor de interdisciplinaire Bachelor Honours Classes van de Universiteit Leiden, ook als je niet (meer) aan het Honours College deelneemt. De Universiteit Leiden wil gemotiveerde studenten namelijk de kans bieden om een verdiepend, extracurriculair vak te volgen.

Aanmelding Bachelor Honours Classes nu geopend!

De inschrijving voor de Bachelor Honours Classes van het eerste semester is vanaf nu geopend en sluit op 1 september 23.59 uur. Het aanbod van de Classes kun je bekijken in de studiegids.

Honours Classes zijn interdisciplinair en houden zich bezig met complexe wetenschappelijke en maatschappelijke onderwerpen. Er worden ook Honours Classes georganiseerd waarin de focus ligt op de ontwikkeling van vaardigheden. Voor studenten die het Honours College-programma volgen, is een Bachelor Honours Class een verplicht onderdeel van hun programma. Maar ook voor derdejaars studenten die het Honours College-programma niet (meer) volgen, is een aantal plekken beschikbaar in de Bachelor Honours Classes.

Aanmelding en selectie

Inschrijven voor een Bachelor Honours Class kan via ons online registratiesysteem tot en met 1 september 23:59 uur. Je hoeft je dus voor de Bachelor Honours Classes niet aan te melden via uSis. Bij de inschrijving word je gevraagd jouw gegevens in te vullen en een korte motivatiebrief te schrijven voor de classes die je graag wilt volgen.

Om de kleinschaligheid van het onderwijs te waarborgen, is er een beperkt aantal plekken bij alle classes beschikbaar. Wij geven jou daarom bij de inschrijving de optie om  1e , 2e, 3e en 4e  keuze aan te geven. De docenten zullen na afloop van de inschrijfperiode studenten selecteren voor hun Bachelor Honours Class. De uitslag van de selectie voor het eerste semester wordt uiterlijk 26 september per e-mail bekend gemaakt.

Contact

Mocht je nog vragen hebben over de Bachelor Honours Classes en de aanmelding, dan kun je op onze website kijken voor meer informatie of ons bereiken via baclasses@ha.leidenuniv.nl.

Let op: Masterstudenten kunnen zich niet aanmelden voor de Bachelor Honours Classes. Hen verwijzen we naar het aanbod van Master Honours Classes.