Onderwijs, Sociaal

Vacature Student Schrijfcoaches (8 uur per week)

5 augustus 2022

Beschrijving van activiteiten

Wil je je medestudenten helpen met hun schrijfvaardigheden zodat ze hun scriptie of opdracht kunnen afmaken? Wil je graag je communicatie- en coachingsvaardigheden verbeteren? Dan zoeken we jou!

Een scriptie of opdracht schrijven kan een flinke worsteling zijn. Het kan resulteren in frustratie en studievertraging als je niet weet hoe je het moet aanpakken. Daarom zoeken we schrijfcoaches die studenten willen helpen met hun schrijfvaardigheden, zodat ze hun scriptie of schrijfopdracht succesvol kunnen voltooien.

Als schrijfcoach, zal je eerst de nodige trainingen krijgen. Deze bevatten 10 uur aan coaching training van het LU Academisch Talencentrum en 5 uur training van het FWN E-skills platform. De trainingssessies zullen waarschijnlijk plaatsvinden in september. Op deze manier zul je in staat zijn om nuttige feedback aan je medestudenten te geven en hen te wijzen op relevante modules uit het skills platform.

Je taken zullen bestaan uit het persoonlijk advies geven op de schrijfopdrachten van studenten en hen helpen hun schrijfvaardigheden op een duurzame manier te verbeteren. Dit doe je tijdens individuele afspraken met studenten die je zelf inplant/maakt. Je zal SA-salaris uitbetaald krijgen via JobMotion. Voor een 3ejaars bachelor (SA3) is dat brutto € 14,59 per uur en voor een masterstudent (SA4) is het bruttosalaris € 15,86. Het aantal uren dat je kan werken is afhankelijk van zowel je beschikbaarheid als de vraag vanuit studenten, maar over het algemeen is de positie voor 6-8 uur per week.

Additionele activiteiten bestaan uit intervisie met andere schrijfcoaches en feedback geven op het skills platform.

Klinkt dit als een leuke uitdaging voor jou? Check dan of je aan onderstaand profiel voldoet en solliciteer!

Profiel

• Je bent een derdejaars bachelor of master student bij de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen
• Je bent bij voorkeur vloeiend in Engels en Nederlands;
• Je bent goed in communiceren of wilt je communicatie- en coaching skills verbeteren;
• Je bent enthousiast over het schrijven van teksten zoals opdrachten, protocollen en artikelen;
• Je bent ten minste voor een paar uur per week beschikbaar gedurende het academisch jaar 22-23;

Solliciteren

Stuur je huidige studie, studiefase, beschikbare werkdagen en een korte motivatie voor 26 augustus naar Alexandra Blank: studentwellbeing@science.leidenuniv.nl. Heb je vragen over deze vacature? Laat het ons weten via studentwellbeing@science.leidenuniv.nl