Bibliotheek

Begin je studie met een vliegende start bij de Bibliotheek Rechten

1 september 2022

In de bibliotheek van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid kun je rustig studeren, zelfs tot in de late uurtjes. Wetboeken, naslagwerken én de meest recente boeken en artikelen over jouw nieuwe vakgebied vind je in onze collectie. Raadpleeg de materialen in de bibliotheek of vraag ze aan via de catalogus. De meeste boeken zijn te leen voor ten minste drie weken. Liever vanuit je bed studeren? Via de online catalogus bekijk je artikelen en databases direct vanuit huis.

In onze bibliotheek vind je 259 studieplekken en 136 computerplekken. Om binnen te komen scan je je LU-Card bij de toegangspoortjes, vraag dus snel je kaart aan! Wil je gebruik maken van een computer? Reserveer dan een plek via de website. Tijdens tentamenperiodes zijn ook de normale studieplekken alleen beschikbaar na reservering.

Een pauze met goede koffie is natuurlijk essentieel tijdens het studeren. Daarvoor kun je terecht in het Juridisch Café.

Heb je vragen over hoe wij jou kunnen helpen? Neem een kijkje op de website Get started, waar we in korte video's meer vertellen over onze diensten en onze verschillende locaties, óf kom langs bij de uitleenbalie. Daar beantwoorden ze je vragen graag.

Voor nu: Vraag je LU-Card aan, reserveer zo nodig je plek en Get Started!