Universiteit Leiden

nl en

Belangrijke wijziging bij het inschrijven voor tentamens

1 september 2022

MyStudymap vervangt het inschrijven via uSis. Een belangrijke wijziging is dat je je voorinschrijft voor een tentamen, maar pas na bevestiging in MyStudymap een definitieve inschrijving krijgt. Doe je dat niet voor de 10e dag voor de tentamendatum, dan word je de 9e dag automatisch uitgeschreven voor het tentamen en mag je niet deelnemen. Op de pagina Inschrijven voor vakken en tentamens lees je hoe je je kunt inschrijven voor onderwijs en tentamens en op welke manier je moet bevestigen. 

Veelgestelde vragen over MyStudymap

Het inschrijven via MyStudymap is dus nieuw en is onderdeel van het nieuwe studentenportaal. Het Onderwijs Informatie Centrum (OIC) communiceert hier al veelvuldig over en de universiteit heeft een FAQ-pagina over MyStudymap ingericht. Enkele vragen die binnenkomen zijn bijvoorbeeld:

De activiteit die ik wil volgen zit vol, wat nu?

Je kunt het beste proberen om je voor een andere studieactiviteit van hetzelfde vak in te schrijvenIn uitzonderlijke gevallen worden activiteiten als 'vol' getoond vóór de inschrijving is open gegaan en/of blijven op 'vol' staan tijdens de inschrijfperiode. Deze activiteiten worden op een andere manier of op een later moment ingedeeld door de faculteit. Je kunt je hiervoor niet inschrijven via MyStudymap. Hoe het indelingsproces verloopt wordt gecommuniceerd door de opleiding. Bij twijfel of dit van toepassing is op jouw activiteit, kun je contact opnemen met het OIC

Ik kan de activiteiten waar ik voor ben ingeschreven niet terugzien in mijn conceptrooster in MyStudymap. Hoe kan dat?

De activiteiten die al verwerkt zijn, zijn niet meer te zien in je conceptrooster in MyStudymap. Deze activiteiten zijn te zien in MyTimetable. Lees hier meer over MyTimetable.

Contact

Voor vragen over MyStudymap kun je onder meer naar deze FAQ-pagina over MyStudymap. Kom je er niet uit of heb je vragen over vakken en inschrijvingen? Neem dan contact op met het OIC. Vermeld je studentnummer en stuur eventueel een printscreen van het probleem waar je tegenaan loopt.

Voor vragen over het studentenportaal en MyStudyMap kun je contact opnemen met Support & Beheer studentenportaal.

Veel succes allemaal!

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.