Kwaliteitszorg onderwijs FSW

19 oktober 2022

Vraag jij je als docent wel eens af hoe universitaire ambities in het onderwijs terugkomen? Ben je als docent of lid van de medezeggenschap benieuwd hoe je onderwijskwaliteit in kaart kunt brengen – en zou je hiermee willen experimenteren? Ben je als student benieuwd hoe de onderwijskwaliteitszorg is georganiseerd?

Gids Onderwijs & Kwaliteitszorg

De FSW introduceert vanaf 2022-2023 de Gids Onderwijs & Kwaliteitszorg met bijbehorende jaarkalender. Met als doel om het gesprek over onderwijskwaliteit tussen alle betrokken partijen op gang te brengen – en de kwaliteit te verbeteren.

Er is daarbij een webpagina Onderwijs & Kwaliteitszorg ingericht, hier zijn de gids en de jaarkalender als ‘levende documenten’ beschikbaar. Ook zie je de gezichten bij het FSW Team Onderwijs & Kwaliteitszorg. Vragen en op- en aanmerkingen over gids, jaarkalender of onderwijskwaliteitszorg kunnen aan Janita Ravesloot/Laura Schneider worden gesteld.

We kunnen de terminologie van onderwijskwaliteitszorg niet minder stoffig maken… maar de praktijk hopelijk wel!