Kom jij ook naar de "Meet the Researcher" bijeenkomst?

1 november 2022

Op woensdag 16 november a.s. van 15:15u tot 17:00u organiseert het Instituut Pedagogische Wetenschappen de eerste Meet the Researcher bijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst is de mogelijkheid om met universitair docent Jochanan Veerbeek in gesprek te gaan over... eigenlijk alles wat je maar van hem wilt weten en alles waar hij enthousiast van wordt.

Jochanan Veerbeek zal in ieder geval wat vertellen over de combinatie van werken in de praktijk met kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen, en het werken op de universiteit.

De bijeenkomst zal globaal uit drie delen bestaan:

1. Persoon en loopbaan: Wie is Jochanan eigenlijk en waarom heeft hij een carrièreswitch gemaakt van technicus, naar student, via gedragsdeskundige, naar docent en onderzoeker.
  2. Onderzoek: Leerpotentieel en instructiebehoefte: Meten is weten, maar hoe dan? Hoe doe je onderzoek naar leerpotentieel en waarom dit nu zo belangrijk is voor de praktijk van werken met kinderen.
  3. Praktijk: Oefen zelf met leerpotentieel testafname en kijk hoe bevindingen uit onderzoek in de klinische- en onderwijspraktijk kunnen worden toegepast.

De bijeenkomst zal interactief zijn en in de bijeenkomst zullen studenten ook zelf aan de slag gaan met verschillende testmaterialen, om te ervaren hoe het is om die af te nemen en welke inzichten ze kunnen bieden. Achteraf is er de mogelijkheid om met een kop koffie met elkaar in gesprek te gaan.

Ben je er ook bij?

Vanwege het interactieve karakter van de bijeenkomst is er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar en is het nodig om van tevoren in te schrijven door een e-mail te sturen naar j.veerbeek@fsw.leidenuniv.nl. Vol is vol.

De bijeenkomst kan worden bezocht door alle studenten Pedagogische Wetenschappen, ongeacht het jaar waar je in zit. Dus of je nu in het begin van je bachelor zit, of in het einde van je master, je bent welkom.

Aan het einde van de bijeenkomst krijg je een certificaat van deelname. Later in het jaar zijn we van plan om meer bijeenkomsten te organiseren waar andere onderzoekers centraal staan.