Meld je aan voor collegereeks Duurzaamheid & Recht 2022/2023

26 oktober 2022

Hoe gaan verschillende rechtsgebieden om met duurzaamheidsvraagstukken?

Gedurende zes weken komen er diverse duurzaamheidsvraagstukken aan bod. Iedere week behandelen twee sprekers uit de rechtenfaculteit en de (rechts)praktijk gezamenlijk een onderwerp binnen hun expertise.

Wie: elk college andere docenten en gastsprekers

Duurzaamheid en recht

Onderwerpen:

• De stikstofcrisis in Nederland
  • Arbeidsrechten in de mondiale waardeketen
  • Waterrecht en milieubescherming
  • Strafrecht en klimaataansprakelijkheid
  • Grondstoffen in de circulaire economie
  • Beginselen van het Europese milieurecht

Wanneer: De zesdelige collegeserie zal wekelijks fysiek plaatsvinden van 19.15-21.00 uur op maandagavond van 7 november tot en met 12 december 2022. In plaats van maandag 5 december, vindt het college op dinsdag 6 december plaats) .

Waar:  KOG, zaal A144, Lorentzzaal.

Aanmelden:

De collegeserie is een extracurriculair vak dat afgesloten kan worden met een certificaat. Je kunt je inschrijven via uSis onder de naam Collegeserie Duurzaamheid en Recht. Het activiteitennummer is 12913. Je zult dan automatisch in Brightspace worden ingeschreven, waar je meer informatie zult ontvangen.

Studenten die vijf van de zes aanwezig zijn geweest en een blog hebben ingeleverd, ontvangen na afloop een certificaat. De beste blog wordt gepubliceerd op de goed bekeken Leiden Law Blog. Bekijk de voorbeelden van vorig jaar Het is ook mogelijk de afzonderlijk colleges te bezoeken. Wil je een college volgen? Meld je dan aan via deze link.