Pilot BillieCup van start in Juridisch Café

26 oktober 2022

Dinsdag 1 november 2022 is het zover.

Dan start de BillieCup pre-pilot op de faculteit Rechtsgeleerdheid. Iedereen kan een BillieCup aanschaffen voor 1,- euro in het Juridisch Café. Je zwarte koffie, cappuccino, caffè latte of thee ontvang je dan in de lichtblauwe plastic beker. Nadat je je koffie hebt gedronken, kun je drie dingen doen:

1. je gebruikte cup meenemen;
  2. je cup inwisselen voor een schone Billie;
  3. je cup inwisselen voor een BillieMunt. De munt wissel je de volgende keer weer in voor een cup.

Zo blijft jouw euro rouleren en tegelijkertijd hoef je niks weg te gooien, zoals bij wegwerpbekers wel het geval is.

Vermindering afvalberg
De pre-pilot is op 10 oktober 2022 geintroduceerd door de plastic soup surfer Merijn Tinga op onze rechtenfaculteit. Ondersteun je ook vermindering van de afvalberg? Schaf dan de BillieCup aan. De BillieCup wordt ook al door Radboud Universiteit, Wageningen University & Research (WUR), TU Eindhoven en meer organisaties gebruikt. Lees hier meer over de BillieCup.

BillieCup piilot Juridisch café