Stichting Studiebegeleiding Leiden (SSL) zoekt nieuwe docenten! (€ 160/dag)

31 oktober 2022

Ben je op zoek naar een uitdagende bijbaan? Vind je het leuk om anderen iets te leren? En heb je zin om met een super gemotiveerd team aan de slag te gaan? Word dan docent bij SSL! Samen met je collega’s help je leerlingen uit 5 havo en 6 vwo met een grondige voorbereiding op het centraal eindexamen. Je begeleidt de leerlingen individueel tijdens het oefenen met examenopgaven en geeft feedback op hun gemaakte opgaven. Door het volgen van een examentraining vergroten de leerlingen hun zelfvertrouwen en daarmee de kans op een mooi cijfer!

Het lesgeven bij SSL is niet alleen leerzaam voor de leerlingen. We vinden namelijk ook de ontwikkeling van onze docenten erg belangrijk. Je volgt een uitgebreid opleidingstraject waarin je met ervaren trainers onder andere je didactische vaardigheden en het geven van feedback traint. Daarnaast zijn er binnen SSL vele mogelijkheden om je op persoonlijk en professioneel vlak verder te ontwikkelen. Zo kun je doorstromen naar een functie als hoofddocent (waarbij je voor de klas staat en verantwoordelijk bent voor een docententeam), meewerken aan het verbeteren van het lesmateriaal of meer doen op organisatorisch niveau. Ook zijn er jaarlijks verschillende activiteiten om je collega’s beter te leren kennen, zoals een borrel, pubquiz, sportdag en gala. Op die manier ontmoet je gemotiveerde studenten uit heel Nederland en verbreed je dus ook nog eens je netwerk.

De examentrainingen in 2022-2023 vinden plaats van oktober tot en met juli. Je kunt zelf aangeven wanneer je beschikbaar bent. De meeste cursussen vallen in het weekend en de vakanties, waardoor het lesgeven goed te combineren is met studeren. Je ontvangt een vergoeding van €320 voor een tweedaagse periode en €480 voor een driedaagse periode. Daarbij worden al je reiskosten vergoed en verzorgen we maaltijden en snacks gedurende de lesdagen. Je kunt daarnaast in Leiden overnachten als je van ver komt.

Lijkt dit je wat? Kijk dan vooral even op www.sslleiden.nl/solliciteren voor meer informatie of stuur direct je motivatie, cv en cijferlijst van de middelbare school naar sollicitaties@sslleiden.nl.