Vacature: studentambassadeur Politicologie/Internationale Politiek

17 oktober 2022

Vind je het leuk om scholieren enthousiast te maken voor jouw opleiding en wil je graag meewerken aan de voorlichting over jouw opleiding? Dan is het studentambassadeurschap iets voor jou!

Voor de Leidse bacheloropleidingen van het Instituut Politieke Wetenschap zijn we op zoek naar een studentambassadeur voor 12 uur per week.

Deadline sollicitaties: 17 november 2022.

Doel van de functie

• Verzorgen van voorlichting over de studie en het studentenleven.
  • Professionaliseren van de al bestaande voorlichting.
  • Terugkoppelen van signalen van de doelgroep.

Taken

• In overleg met de opleiding opzetten en aansturen voorlichtingsteam van studenten (werven en selecteren van studenten; trainen en uitzenden van studenten).
  • Coördineren/afleggen van bezoeken aan relevante studentdoelgroepen (geven van voorlichting over de eigen opleiding/Universiteit Leiden: hetzij zelf, hetzij door iemand uit het voorlichtingsteam).
  • Organiseren en uitvoeren van meeloopdagen voor de opleiding.
  • Helpen organiseren van voorlichtingsactiviteiten, in samenwerking met de opleiding (d.w.z. van het organiseren en opzetten van de activiteiten tot en met het opruimen).
  • Maken en bijhouden van standaardvoorlichtingsmateriaal voor het voorlichtingsteam (bv. presentatie over de opleiding).
  • Mail en chatcontact onderhouden met potentiële studenten.

Profiel

Wij zoeken iemand die voldoet aan de volgende functie-eisen:

• Je bent een tweede- of derdejaars student Politicologie/Internationale Politiek (Leiden)
  • Goede studieresultaten
  • Affiniteit met voorlichting geven
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Representatief, enthousiast, betrouwbaar, zelfstandig, initiatiefrijk

Wij bieden

Een leuke, afwisselende baan die een mooie aanvulling vormt op je studie. Een tijdelijke aanstelling via het uitzendbureau Jobmotion van 1 januari 2023 tot 31 augustus 2023 (een verlenging behoort tot de mogelijkheden, afhankelijk van behoefte, gebleken geschiktheid en beschikbare middelen), inschaling is afhankelijk van opleidingsjaar.

Informatie, solliciteren

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met de huidige studentambassadeur Aisha Visser: info.politicologie@fsw.leidenuniv.nl.

Stuur voor donderdag 17 november 2022 jouw curriculum vitae en motivatiebrief naar de coördinator communicatie/marketing van het Instituut Politieke Wetenschap: Nathalie van Dooren: n.m.m.q.van.dooren@fsw.leidenuniv.nl.