Verkiezing studentleden opleidingscommissie (OC)

4 oktober 2022

Van dinsdag 4 oktober 2022 tot en met zaterdag 8 oktober 2022 kunnen studenten digitaal stemmen voor de studentleden van de volgende opleidingscommissies:

• Arts Literature and Media
  • Duitse taal en cultuur
  • Filosofie
  • Honours College
  • International Studies
  • Japanstudies
  • Kunst- en cultuurwetenschappen
  • Literary Studies
  • Neerlandistiek
  • Taalwetenschap

Bij de overige opleidingscommissies waren er te weinig kandidaten voor het houden van verkiezingen.

Stem voor jouw opleidingscommissie!

Om je stem uit te brengen klik je op de knop en log je vervolgens in met je ULCN-studentaccount. Werkt de knop niet? Ga dan naar universiteitleiden.nl/stemmen

Stem van 4 t/m 8 oktober 2022

Wat doet een opleidingscommissie?

De opleidingscommissie (OC) bestaat voor de helft uit studenten en voor de helft uit docenten. Samen bewaken zij de kwaliteit van het onderwijs en stellen zij eventuele knelpunten aan de orde. Een OC een formeel medezeggenschapsorgaan en heeft tot taak het opleidingsbestuur, gevraagd én ongevraagd, te adviseren over het bevorderen en waarborgen van de kwaliteit van de opleiding. Ook heeft de OC instemmingsrecht en adviesrecht op onderdelen van de onderwijs- en examenregeling (OER) van de opleiding. Tot slot beoordeelt de OC jaarlijks de wijze van uitvoeren van de OER.