Organisatie

Vacature: Studentvoorlichter Kunstgeschiedenis, Arts, Media and Society en Film- en Literatuurwetenschap

14 november 2022

Ben jij gepassioneerd over je opleiding en vertel jij graag over je studiekeuzeproces? Deel je graag je eigen ervaringen om anderen te helpen hun eigen keuze te maken? Lijkt het je leuk om scholieren te inspireren en voor te lichten over de mogelijkheden die na de middelbare school voor hen openliggen? Solliciteer dan als nieuwe studentvoorlichter voor de bacheloropleidingen Kunstgeschiedenis, Arts, Media and Society of Film- en Literatuurwetenschap!

Wat valt er onder de taken van een studentvoorlichter?

Als studentvoorlichter ben je een representant van jouw opleiding. Dit betekent dat je je eigen ervaringen met middelbare scholieren deelt om hen zo te helpen bij het kiezen van hun vervolgopleiding. Op Open Dagen en tijdens schoolbezoeken licht jij de studenten voor over de praktische zaken rondom studeren, de inhoud van het programma en hoe het is om een academische opleiding te volgen. De verschillende taken op een rijtje:

• Op middelbare scholen presentaties geven over de opleiding (schoolbezoeken) (of online “webinar” presentaties geven)
  • Tijdens de Open Dagen op de informatiemarkt staan om in gesprek te gaan met scholieren en/of de Opleidingspresentatierondes te ondersteunen
  • Tijdens Proefstudeer- en Meeloopdagen een korte presentatie geven en/of de studenten ontvangen en begeleiden

Wat wordt er van je verwacht?

Wij zoeken gepassioneerde sprekers die in staat zijn anderen te enthousiasmeren, het leuk vinden om scholieren een handje te helpen in de studiekeuze en niet bang zijn om voor een groep te staan of individueel met bezoekers op de Open Dag in gesprek te gaan. Jij bent er om je eigen studie te promoten op basis van eigen ervaring en praktische informatie, dus het is essentieel dat je communicatief vaardig bent. Natuurlijk is deze functie ook de uitgelezen kans om je presentatieen communicatievaardigheden nog verder ontwikkelen, wat weer voordelig is voor zowel je studie als je CV!

We zijn op zoek naar tweede- en derdejaars studenten als voorlichters voor de volgende drie bachelorsopleidingen:

• Kunstgeschiedenis
  • Arts, Media and Society
  • Film- en Literatuurwetenschap

Als studentvoorlichter ben je in dienst bij JobMotion. Je wordt bruto ongeveer €8,50 per uur betaald en reistijd wordt meegerekend. Reiskosten worden daarbij ook vergoed. De studentambassadeur deelt welke “diensten” er open staan, waarop je jezelf dan kan inschrijven.
Dit betekent dat het enigszins onregelmatig werk is, maar ook dat je de werkdruk goed zelf kan plannen. We zoeken flexibel inzetbare en betrouwbare voorlichters. Ook op Proefstudeerdagen en Meeloopdagen kan het zijn dat je een paar uurtjes een handje toe kan steken, een korte presentatie geeft of de scholieren gedurende het programma begeleidt.

Ben je dus geïnteresseerd in een flexibele bijbaan naast je studie, die ook nog eens goed op je CV staat? Mail dan je CV en korte motivatiebrief naar de studentambassadeur Sarah Terpstra op s.j.terpstra@hum.leidenuniv.nl. Ook bij andere vragen kun je voorgaand e-mailadres mailen.