Vacature student-assistent medezeggenschap (4 uur per week)

9 januari 2023

De universiteit heeft van het ministerie OWC extra geld ontvangen om het functioneren van de medezeggenschap te verbeteren. Medezeggenschapsorganen behartigen de belangen van de medewerkers en studenten. Binnen de Faculteit Governance and Global Affairs zijn de faculteitsraad en de opleidingscommissie de medezeggenschapsorganen. We zijn op zoek naar een enthousiaste student die gemiddeld 4 uur per week de faculteitsraad wil ondersteunen bij verschillende projecten. Het gaat om projecten waarbij je je communicatie- en organisatieskills kunt inzetten en ontwikkelen. Je werkt samen met de verschillende leden van de faculteitsraad en met medewerkers binnen het faculteitsbureau.

De werkzaamheden

Als student-assistent heb je onder andere de volgende taken:
· Het opzetten van een buddy-systeem tussen alle opleidingscommissies en de faculteitsraad.
· Het organiseren van een jaarlijkse facultaire medezeggenschapconferentie.
· Het organiseren van een jaarlijkse brainstormsessie met OLC’s en de FR.
· Het organiseren van bijeenkomsten voor achterbanraadpleging, zoals bijvoorbeeld een inloopspreekuur.
· Het maken en verspreiden van nieuwsberichten, polls, teksten en foto’s op social media en het maken en verspreiden van flyers of posters met QR code naar een facultaire webpagina over medezeggenschap. Dit laatste doe je uiteraard in nauwe samenwerking met de afdeling Communicatie & Marketing.

Wie zoeken we

We zoeken een enthousiaste student van één van de opleidingen van de FGGA, die het leuk vindt om aan deze projecten te werken. Het is prettig als je zelfstandig bent en ook goed kunt samenwerken. Het is belangrijk dat je goed Nederlands en Engels spreekt en schrijft. Het gaat om een nieuwe functie dus je moet het een uitdaging vinden om zelf iets op te zetten.

De faculteitsraad is jouw opdrachtgever voor deze taken. Je leidinggevende is de bestuurssecretaris van de faculteit (afdeling bestuursondersteuning). Je krijgt voor deze functie een arbeidsovereenkomst met Jobmotion. De (halve)dag waarop je werkt is flexibel en in overleg met de faculteitsraad. Soms zullen er piekmomenten zijn in het jaar (bijv. bij het organiseren van de medezeggenschapsdag). Dit kan op een ander moment worden gecompenseerd.

Faculteit Governance and Global Affairs

Wetenschap voor en over de samenleving is hét domein van de Faculteit Governance en Global Affairs (FGGA). FGGA verzorgt kwalitatief hoogwaardig interdisciplinair onderwijs over en onderzoek naar maatschappelijke en governance vraagstukken zoals terrorisme, organisatie van het openbaar bestuur, klimaatverandering en economische crises. Hedendaagse onderwerpen worden zowel vanuit een bestuurskundig, politicologisch, economisch, juridisch als sociologisch perspectief benaderd. Door deze interdisciplinaire benadering krijgen het onderwijs en het onderzoek van de faculteit een grensoverschrijdend karakter. FGGA is één van de zeven faculteiten van de Universiteit Leiden en is gevestigd in Den Haag. De FGGA is een jonge, ondernemende, vernieuwende en innovatieve organisatie die in snel tempo groeit. De faculteit heeft drie wetenschappelijke instituten, twee centers en meer dan 3000 studenten. Voor meer informatie over de faculteit klik hier.

Diversiteit en inclusie

Het bevorderen van een inclusieve gemeenschap staat centraal in de waarden en visie van de Universiteit Leiden. De Universiteit Leiden streeft ernaar om een inclusieve gemeenschap te worden die alle studenten en medewerkers in staat stelt om zich gewaardeerd en gerespecteerd te voelen en zich volop te ontplooien. Diversiteit in ervaringen en perspectieven verrijkt ons onderwijs en versterkt ons onderzoek. Onderwijs en onderzoek van hoge kwaliteit is inclusief.

Informatie

Voor meer informatie over deze vacature kunt u contact opnemen met mevr. Anne Christine de Haan LL.M. a.m.c.de.haan@fgga.leidenuniv.nl (hoofd van de afdeling bestuursondersteuning).

Solliciteren

Je kunt solliciteren door een email met een korte motivatiebrief en cv vóór 30 januari 2023 te sturen aan Pauline Hutten p.e.hutten@fgga.leidenuniv.nl (voorzitter Faculteitsraad) én Anne Christine de Haan a.m.c.de.haan@fgga.leidenuniv.nl (bestuurssecretaris).