Nieuwe studievereniging LPILS

6 februari 2023

Eind 2022 is een nieuwe studievereniging (LPILS) officieel erkend, nadat zij al een tijdje actief was bij de Leidse rechtenfaculteit. Studenten en alumni van de master Public International Law (Engelstalig) organiseren activiteiten, lezingen en informele bijeenkomsten voor studenten van de PIL master en andere geïnteresseerde studenten. Zij introduceren deze nieuwe studievereniging hieronder.

Leiden Public International Law Society (LPILS) is een permanent en onafhankelijk platform voor de bevordering en discussie van het internationaal publiekrecht, en verwelkomt graag studenten en alumni van het LL.M. programma 'Public International Law'. Het werk van LPILS is gestructureerd rond de twee pijlers van het lidmaatschap, namelijk Alumni en Studenten. Door beide perspectieven gezamenlijk voor ogen te houden, streeft LPILS naar een geïntegreerde aanpak van de bevordering van synergieën tussen deze groepen. Op die manier hoopt LPILS een actief netwerk te cultiveren dat zowel academische als professionele mogelijkheden bijeenbrengt en genereert.