Stel je kandidaat voor de universitaire verkiezingen 2023

24 februari 2023

Van 17 tot en met 20 april 2023 worden de universitaire verkiezingen gehouden. Je kunt je hier op 21 of 22 maart kandidaat voor stellen. Als student kun je dit jaar kandideren voor de Universiteitsraad, alle faculteitsraden en de studentenraad LUMC. Wil jij je komend jaar inzetten om de belangen van studenten te behartigen?

Wat doet de medezeggenschap?

De Universiteitsraad, de Faculteitsraden en de Dienstraden volgen het bestuur van onze universiteit kritisch, geven gevraagd en ongevraagd advies en beslissen mee over belangrijke onderwerpen. De Universiteitsraad doet dat op het niveau van het College van Bestuur, de Faculteitsraad doet dat op het niveau van de faculteit, en de Dienstraad doet dat op het niveau van de centrale diensten. Lees meer over hun werk en contactgegevens in de organisatiegids.

Waarom zou ik me kandidaat stellen?

Niet alleen biedt een rol in de medezeggenschap de kans om studenten- en personeelsbelangen te vertegenwoordigen, het zorgt ook voor goed bestuur. Daarnaast biedt het je de kans om jezelf te ontwikkelen op het gebied van netwerken, onderhandelen, argumenteren en beoordelen van beleid. Ook ben je altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de universiteit!

Hoe stel ik me kandidaat?

Je kunt je kandidaat stellen door de juiste formulieren in te vullen en deze in te dienen bij het stembureau. Hoe je dat precies doet, lees je op de pagina Stel je kandidaat. In de organisatiegids vind je meer informatie over de planning van de verkiezingen 2023

Stel je kandidaat!