Facilitair

De BillieCup breidt uit!

3 maart 2023

Na een pre-pilot met de Billie Cup op de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, is nu een pilot gestart in de cafés van de Faculteit Sociale Wetenschappen, het Lipsius en Wijnhaven. Zo kunnen steeds meer mensen bijdragen aan het voorkomen van wegwerpafval.

Wat is de BillieCup?

In Nederland worden er per dag miljoenen take away koffiebekers weggegooid en hier wil BillieCup wat aan doen. Een BillieCup is een herbruikbare, inwisselbare beker die volledig bestaat uit recycleerbare polypropyleen. In vergelijking met andere materialen presteert dit het beste op het gebied van energieverbruik bij productie en recycleerbaarheid. De beker kan ten minste 500 keer gebruikt worden, is smaakneutraal en bevat geen BPA of vervuilende stoffen.

Hoe werkt het?

Wanneer je een drankje bestelt in een BillieCup, betaal je een kleine borg van 1 euro. Als je vervolgens je BillieCup weer inlevert, krijg je een BillieCoin waarmee je later weer een schone BillieCup kunt krijgen. Zo hoef je geen herbruikbare beker van huis mee te nemen en is een schone, milieubewuste beker altijd binnen handbereik!

Dus, wil je genieten van een lekkere kop koffie of thee en tegelijkertijd bijdragen aan de verkleining van de afvalberg? Ga dan voor een BillieCup!