Onderzoek

Vacature: Studenten gezocht voor het onderzoeksproject Governing Delivery Platform Companies

25 april 2023

Voor het onderzoeksproject Governing Delivery Platform Companies zijn we op zoek naar 5-6 (derdejaars) bachelor- of masterstudenten die ons willen helpen met het afnemen van interviews. We zijn op zoek naar iemand die:

• Enkele vakken in sociale wetenschappen heeft afgerond (bijv. sociologie, politieke economie, internationale politieke economie, antropologie, etc.);
  • Bij voorkeur parttime of stage-ervaring heeft bij bezorgplatform bedrijven (o.a. Uber Eats, Gorillas, Getir, Ochama, Thuisbezorgd, etc.);
  • Interviews kan afnemen in het Nederlands, Engels of Chinees;
  • Begrip heeft voor migrantengemeenschappen of bij voorkeur contacten heeft in migrantengemeenschappen in Nederland (kunnen vrienden en familie zijn).

We vragen elke student om 5-6 interviews af te nemen bij mensen die werkzaam zijn bij bezorgplatformen in Amsterdam, Leiden en Den Haag. Deze respondenten worden door de student gezocht in hun eigen omgeving. Het interview dient daarna verwerkt te worden tot een verslag (met een transcript van een interview van 40 tot 60 minuten). Hier staat een vergoeding tegenover van 0.2 fte (40 uur/per maand).

De interviews zullen plaatsvinden in mei. Voorafgaand aan de interviews is het verplicht om deel te nemen aan een (fysieke) training van 3 uur, verdeeld over twee sessies. De data van de sessies worden gekozen op basis van de beschikbaarheid van de studenten.

Geïnteresseerden kunnen solliciteren door je cv (in het Engels) te sturen naar Dr. Yujing Tan (y.tan.5@hum.leidenuniv.nl). Zet in het onderwerp van je e-mail: "Governing Delivery Platform Companies + naam". Geef in je e-mail of cv ook aan welke talen je beheerst en of je ervaring hebt als bezorger, interviewer of tolk. Wij maken een selectie uit de sollicitanten nadat we de aanmeldingen hebben ontvangen.

De deadline om te solliciteren is 1 mei. Bij vragen kan contact opgenomen worden met Dr. Yujing Tan via y.tan.5@hum.leidenuniv.nl.