Naar het buitenland voor je studie - Goedkeuring en voorzorgsmaatregelen

11 mei 2023

Ga je naar het buitenland voor een activiteit die onderdeel is van of verband houdt met je studieprogramma? Houd er rekening mee dat je alleen naar landen mag reizen die volgens het reisadvies van de Nederlandse overheid code groen of geel hebben. Ook moet je altijd vooraf toestemming hebben van de Universiteit Leiden.

Goedkeuring

Of je nu op uitwisseling gaat, stage gaat lopen of op excursie gaat, je reis moet altijd worden aangemeld en goedgekeurd in de Study Abroad Portal (uSis). Zo kan de universiteit je bereiken in geval van calamiteiten.

Ga je zonder toestemming naar het buitenland of naar een onveilige bestemming (code rood of oranje), dan krijg je geen studiepunten, bekostiging of erkenning op je cijferlijst voor je activiteit.

Voorzorgsmaatregelen

Gebeurtenissen in Afghanistan, Oekraïne en Soedan hebben aangetoond hoe belangrijk het is om voorzorgsmaatregelen te nemen en de situatie voor en tijdens je reis voortdurend in de gaten te houden.

Voor calamiteiten in het buitenland

• Bel het 24/7 beschikbare alarmnummer van de Universiteit Leiden: +31 71 527 6666