Sociaal

Vacature: Faculteitslid Leids Universitair Studentenplatform (LUS) 2023-2024

9 juni 2023

Het LUS is momenteel nog op zoek naar faculteitsleden van de faculteiten Archeologie & Wiskunde en Natuurwetenschappen

Voor het collegejaar 2023-2024 zoekt het Leids Universitair Studentenplatform per 1 september 2023 nieuwe faculteitsleden. Het faculteitslid ondersteunt bij het organiseren van studentenbijeenkomsten over onderwijs- en studentenzaken, bezoekt colleges voor de LUS Onderwijsprijs en heeft een goed oog op het reilen en zeilen op zijn of haar faculteit.

Over het LUS

In het Leids Universitair Studentenplatform geven studenten advies aan het College van Bestuur van de Universiteit Leiden over onderwijs- en studentzaken. Ook is het studentenplatform verantwoordelijk voor de uitreiking van de LUS Onderwijsprijs. Het studentenplatform heeft een onafhankelijke voorzitter die de belangen van studenten behartigt. Per faculteit zit een student bij het LUS die samen met de voorzitter verantwoordelijk is voor het brede takenpakket van het LUS.

Taken

• Het organiseren en leiden van LUS-bijeenkomsten.
  • Het promoten op de faculteit van LUS-bijenkomsten.
  • Schrijven van een advies na de LUS-bijeenkomsten.
  • Het promoten van de nominaties voor de LUS Onderwijsprijs op de faculteit.
  • Maandelijks contact onderhouden met de assessor over komende en afgelopen bijeenkomsten.

De inspanning van een faculteitslid van het Leids Universitair Studentenplatform vergt circa 2-3 uur per week. De Universiteit stelt een tegemoetkoming beschikbaar.

Profiel

Om in aanmerking te komen voor de functie dien je te beschikken over het volgende profiel:

• Je hebt een groot netwerk binnen je eigen faculteit of bent bereid je in te spannen om een netwerk op te bouwen;
  • Je bent geïnteresseerd in universitaire actualiteiten, studentenpolitiek en onderwijsontwikkeling;
  • Je hebt affiniteit met het behartigen van studentenbelangen;
  • Naast een vaardige sociale benadering, beschik je over een proactieve instelling.  Je bent gewend aan werken in groepsverband;
  • Je bent je bewust van de verantwoordelijkheden die bij het LUS komen kijken. Dit zijn onder andere geregeld vergaderen, bijeenkomsten organiseren en colleges bezoeken voor de Leidse Onderwijsprijs.

Meer informatie?

Nadere inlichtingen over de functie kunnen worden ingewonnen bij het huidige LUS-lid of assessor van jouw faculteit. Voor overige vragen kun je mailen naar de voorzitter van het LUS, Faye Speijers, via lus@sea.leidenuniv.nl.

De sollictatie is geopend totdat er voldoende geschikte Faculteitsleden gevonden zijn.

Meld je aan!

Solliciteren kan door je motivatiebrief (max. 1 A4) en curriculum vitae sturen naar het huidige LUS-lid en de assessor van jouw faculteit te sturen. Via onderstaande knop vind je het e-mailadres van jouw assessor.

Overzicht assessoren