Gezocht: PR-assistent Sterrenkunde

19 juni 2023

Zou je het leuk vinden om voorlichting te geven over jouw opleiding? Dan zijn we op zoek naar jou!

Ter ondersteuning van het voorlichtingsteam van de opleiding Sterrenkunde zoeken we per 1 september 2023 een enthousiaste PR-assistent (4 uur per week).

Als PR-assistent houd je je bezig met de verschillende voorlichtingsactiviteiten van de opleiding. Dit doe je samen met je collega-voorlichters (studentambassadeurs, PR-assistenten en hulpstudenten), de opleiding Sterrenkunde, Contact.VWO, de afdeling Communicatie & Marketing (C&M) van de faculteit en de afdeling Strategische Communicatie & Marketing (SC&M) van de Universiteit Leiden

Werkzaamheden

-    Je draagt samen met de studentambassadeurs bij aan de voorlichtingsevenementen. Dit betekent bijvoorbeeld dat je aanwezig bent tijdens voorlichtingsevenementen zoals de Open Dagen, het Proefstuderen en schoolbezoeken gedurende het jaar.
-    Je begeleidt scholieren bij het maken van profielwerkstukken.
-    Je ontwerpt en begeleidt practica voor o.a. profielwerkstukken en op voorlichtingsevenementen.
-    Je assisteert en ondersteunt bij de organisatie van vwo-docentenbijeenkomsten.
-    Je beheert samen met je collega-voorlichters het Instagramaccount van de opleiding.
-    Je levert een bijdrage aan evaluatiemomenten met de opleiding en de afdeling Communicatie.

Profiel

-    Bij voorkeur een huidige eerste- of tweedejaarsstudent.
-    Je kunt zelfstandig werken, bent organisatorisch sterk en neemt initiatief.
-    Je bent communicatief vaardig en hebt een proactieve werkhouding.
-    Je plant het aankomende studiejaar geen langdurige activiteiten in het buitenland.

Aanstelling

Het dienstverband loopt van september tot en met juni. Het volgende jaar krijg je bij goed functioneren opnieuw een contract dat loopt van 1 september – 30 juni.

Wij bieden

-    Een leuke, afwisselende baan die een mooie aanvulling vormt op je studie.
-    Een dienstverband voor een periode van 10 maanden (1 september t/m 30 juni) voor 4 uur per week (uren variëren per week).
-    Ondersteuning vanuit de opleiding Sterrenkunde (pr-commissie), via je collega studentambassadeurs en vanuit de communicatieafdeling.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met Razjaan Rashid via pr-education@strw.leidenuniv.nl of met de huidige PR-assistente Loes Opdam via PR-assistent Sterrenkunde prassistent@strw.leidenuniv.nl.

Solliciteren?

Stuur voor 25 juni je motivatiebrief en cv naar Razjaan Rashid via pr-education@strw.leidenuniv.nl