Sociaal

Vacature: Voorzitter Leids Universitair Studentenplatform 2023-2024

2 mei 2023

Voor het studiejaar 2023-2024 zoekt het College van Bestuur per 1 september 2023 een voorzitter voor het Leids Universitair Studentenplatform (LUS). Je kunt tot en met 30 mei solliciteren.

Het Leids Universitair Studentenplatform

In het Leids Universitair Studentenplatform geven studenten advies aan het College van Bestuur van de Universiteit Leiden over onderwijs- en studentzaken. Ook is het studentenplatform verantwoordelijk voor de uitreiking van de LUS Onderwijsprijs. Het studentenplatform heeft een onafhankelijke voorzitter die de belangen van studenten behartigt. Per faculteit zit een student bij het LUS die samen met de voorzitter verantwoordelijk is voor het brede takenpakket van het LUS.

Taken

De functie betreft een breed takenpakket. De voorzitter zit onder andere de interne vergaderingen met het LUS voor, is hoofdverantwoordelijk voor de organisatie en logistiek van de LUS bijeenkomsten, onderhoud het contact met verschillende partijen binnen de Universiteit Leiden en neemt plaats in de Plexus Adviesgroep. Ook rijkt de voorzitter de Leidse Onderwijsprijs uit tijdens de opening van het academisch jaar. Daarnaast kan de voorzitter van het LUS benaderd worden voor het plaatsnemen in universitaire stuur- en klankbordgroepen.

Profiel

Om in aanmerking te komen voor de functie dien je te beschikken over het volgende profiel:

• Je beschikt over uitstekende communicatieve en motiverende vaardigheden;
  • Je bent organisatorisch sterk en gestructureerd;
  • Je hebt een proactieve werkhouding;
  • Je beschikt over een groot netwerk binnen de Universiteit Leiden en haar faculteiten;
  • Je hebt een aantoonbare interesse voor hoger onderwijs en het behartigen van studentenbelangen;
  • Je beschikt over (schriftelijke) beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring in het voorzitterschap of een soortgelijke functie, waaruit blijkt dat je beschikt over de vaardigheden om een commissie te motiveren en taken te delegeren;
  • Je bent voor een periode van minimaal 1 jaar beschikbaar voor deze functie.

Tegemoetkoming

De inspanningen van de voorzitter van het Leids Universitair Studentenplatform vergen ca. 8 uur per week. De universiteit stelt hiervoor een tegemoetkoming beschikbaar.

Solliciteren

Solliciteren kan uiterlijk tot en met 30 mei 2023. Je kan je motivatiebrief (max. 1 A4) en curriculum vitae sturen naar lus@sea.leidenuniv.nl t.a.v. Faye Speijers. Ook kun je hier terecht voor nadere inlichtingen over de functie.

Solliciteren