ICT, Onderwijs

Vacature: Student-assistent ICT en Onderwijs FSW

27 juni 2023

De afdeling SOLO (Support voor Onderzoek, Laboratoria & Onderwijs) van de Faculteit der Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Leiden zoekt per begin augustus 2023 een:

Student-assistent ICT en Onderwijs (0.2 fte: 8 uur p/w)

Werkzaamheden o.a.

• Praktische ondersteuning van de afdeling (plannen van overleggen, notuleren etc.)
  • Beantwoorden van helpdesk- en balievragen van FSW docenten over het gebruik van onderwijstools zoals Brightspace, Kaltura, Zoom en Teams
  • Inplannen, editen en beschikbaar stellen van college opnames
  • Hands-on ondersteuning bij bijv. gebruik van de SOLO studio of videoconferincing in onderwijsruimtes
  • Uitgifte en inname van uitleen-apparatuur

Solliciteer uiterlijk maandag 10 juli 2023

Stuur je motivatie met CV naar Rosanne van den Berg

Profiel

• Ingeschreven als student bij de Universiteit Leiden, bij voorkeur tweedejaars
  • Beschikbaar voor 1-2 dagdelen per week (8 uur totaal)
  • Affiniteit met inzet en ondersteuning van ICT in onderwijs
  • Dienstverlenende instelling, efficiënt en integer
  • Flexibele en onafhankelijke werkhouding
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Goede beheersing van Nederlands en Engels (taal en geschrift)
  • Minimaal beschikbaar voor een jaar

Beschrijving van de afdeling

Als student-assistent ICT en Onderwijs ben je werkzaam bij de afdeling Support voor Onderzoek, Laboratoria, Onderwijs (SOLO) van de Faculteit der Sociale Wetenschappen. Het Onderwijs team waar je deel van uitmaakt bestaat uit vijf vaste medewerkers en vier student-assistenten. De werkzaamheden voer je in teamverband uit, met waar nodig onderling overleg en afstemming. Docenten kunnen beroep doen op de expertise van SOLO bij de inzet van de ICT in hun onderwijs, bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van blended learning modules of toepassen van interactieve werkvormen. Daarnaast wordt programmeer- en technische ondersteuning geboden aan onderzoekers die experimenteel onderzoek uitvoeren. Bekijk voor meer informatie over de afdeling de SOLO website en het Jaarverslag 2022.

Wij bieden

Wij bieden je ervaring op het gebied van werken in een academische context en indien nodig, trainingen ter ondersteuning van je werkzaamheden. Het salaris voor een tweedejaars student-assistent bedraagt 14,59 bruto per uur (op dit bedrag vindt nog inhouding plaats van loonbelasting en sociale lasten). De aanstelling vindt plaats via Jobmotion.

Het dienstverband wordt, bij een geslaagde proeftijd van drie maanden, aangegaan voor een periode van minimaal een jaar. Voor het kunnen uitvoeren van bepaalde ondersteunende werkzaamheden moet je een gedragscode ondertekenen.

Informatie

Wil je meer informatie of heb je nog vragen? Neem dan contact op met Rosanne van den Berg, teamleider ICT en Onderwijssupport: bergrbvanden@fsw.leidenuniv.nl.

Solliciteren

Herken je je in het geschetste profiel en ben je enthousiast over de functie? Mail dan je motivatiebrief en cv uiterlijk 10 juli 2023 naar bergrbvanden@fsw.leidenuniv.nl. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 17 of 18 juli.