Gezocht: studentambassadeur Informatica & Economie

6 juni 2023

Wil je graag meewerken aan de voorlichting over jouw opleiding, en vind je het leuk om scholieren te helpen met hun studiekeuze? Ter ondersteuning van het voorlichtingsteam van Informatica zoeken we per 1 september 2023 (5 uur p/w) een student Informatica & Economie!

Werkzaamheden

• Samen met de opleiding en met de afdeling Communicatie & Marketing van de faculteit zijn de studenten onderdeel van het voorlichtingsteam.
  • De student is samen met de andere studenten verantwoordelijk voor de organisatie van voorlichtingsactiviteiten zoals Open Dagen, Proefstudeerdagen, Meeloopdagen en andere voorlichtingswerkzaamheden gedurende het jaar.
  • De studenten uit het voorlichtingsteam zijn het eerste aanspreekpunt richting de afdeling Communicatie & Marketing en leveren relevante informatie op tijd aan.
  • De studenten leveren een bijdrage aan evaluatiemomenten met de opleiding en de afdeling Communicatie & Marketing.
  • Voorbereiden, uitvoeren en evalueren van voorlichtingsactiviteiten zoals de Open Dag en Proefstuderen.
  • Verzorgen van presentaties over de opleiding tijdens voorlichtingsactiviteiten.
  • Coördineren en afleggen van schoolbezoeken, meeloopdagen en andere activiteiten in samenspraak met de andere studentambassadeurs.
  • In overleg met de opleiding opzetten en aansturen van het voorlichtingsteam bij voorlichtingsevenementen: werving en selectie van studenten, docenten voor proefcolleges, oproepen, uitzenden en briefen van studenten.

Profiel

• Bij voorkeur een huidige eerste- of tweedejaars student (propedeuse al behaald).
  • Je kunt zelfstandig werken, bent organisatorisch en toont graag initiatief.
  • Je bent communicatief vaardig en hebt een proactieve werkhouding.
  • Je plant het aankomende studiejaar geen langdurige activiteiten in het buitenland.
  • Je vindt presenteren leuk.

Aanstelling

Het dienstverband loopt van september tot en met juni. Het volgende jaar krijg je bij goed functioneren opnieuw een contract die loopt van 1 september – 30 juni.

Neem voor meer informatie contact op met de ambassadeur Cas Haasdijk via
InformaticaVoorlichtingsteam@liacs.leidenuniv.nl.

Solliciteren

Stuur voor 13 juni je motivatiebrief en cv naar Riet Derogee:
m.derogee@liacs.leidenuniv.nl en Daniëlle de Zwart: bachelors@science.leidenuniv.nl.