Onderwijs, Sociaal

Meld je aan voor de FIOM scriptieprijs!

6 juni 2023

Op 16 november 2023 reikt Fiom voor het eerst de Fiom Scriptieprijs uit. Met deze prijs wil Fiom als expertisecentrum wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek stimuleren naar actuele en maatschappelijke vraagstukken over ongewenste zwangerschap, zoeken naar familie, donorconceptie en afstand en adoptie.

Expertisecentrum

Fiom is het expertisecentrum op het gebied van ongewenste zwangerschap, verwantschapsvragen en adoptie. Onderzoek is een belangrijke basis voor het verkrijgen en delen van kennis over deze thema's in zowel binnen- als buitenland. We verbinden wetenschappelijke kennis aan de praktijk om de ondersteuning in Nederland te verbeteren bij: ongewenste zwangerschap, afstand, adoptie, zoeken naar familie, en contact tussen donorkinderen en donoren.

Fiom Scriptieprijs

Door middel van de Fiom Scriptieprijs willen we studenten en docenten enthousiast maken voor de rijke Fiom thema’s, actuele vraagstukken en problematiek rondom ongewenste zwangerschap, zoeken naar familie, donorconceptie en afstand en adoptie. De scripties die ingediend mogen worden, sluiten aan bij deze thema's en kunnen geschreven zijn vanuit zowel sociale, juridische, medische als ethische invalshoeken.

Deelnemen aan Scriptieprijs

Deelname staat open voor alle studenten aan een Nederlandse universiteit of hogeschool. De afstudeerscriptie moet aansluiten bij de thema’s van Fiom en beoordeeld zijn tussen 1 januari 2022 en 31 augustus 2023 met een 8 of hoger. Zie onderstaande site om je op te geven en voor meer informatie!

De FIOM-website