Open inzage tentamens FSW druk bezocht

14 augustus 2023

Sinds medio juni 2023 organiseert Team Digital Testing van het OSC open inzagemomenten voor tentamens. Dit nieuwe fenomeen geeft studenten vier mogelijkheden om hun tentamen in Remindo in te zien. Onder toezicht van een surveillant is er elke maandag- en donderdag de gelegenheid om een recent gemaakt tentamen in te zien. De inzages vinden plaats op Chromebooks van de Universiteit Leiden, waardoor bijvoorbeeld het maken van screenshots uitgesloten is.

Doordat de docent van tevoren de correctiecriteria in Remindo heeft gezet, is het niet meer noodzakelijk dat docenten bij de inzage aanwezig zijn.

In Remindo kan de docent ook aanvullend commentaar geven aan de studenten, en vice versa. Ook is het niet meer nodig om per tentamen steeds weer te speuren naar een vrij tijdvak en een vrije zaal.

Feiten en cijfers

De belangstelling onder studenten is groot. Over de eerste 9 inzagemomenten heen, is er 541 keer een open inzage gedaan (ca. 60 studenten per gelegenheid).

Van de 69 Remindo tentamens waarbij de cursuscoördinator voor een open inzage kon kiezen, is 61 keer "ja" gezegd. Uiteraard blijft het ook nog steeds mogelijk dat de coördinator zelf de inzage organiseert en begeleidt.

Evaluatie

Bij elke open inzage krijgen de studenten een evaluatieformulier aangeboden. We hebben tot 19 juli 2023 247 ingevulde evaluaties ontvangen. Die worden in augustus verwerkt en geanalyseerd. In september zal aan de coördinatoren een evaluatie worden aangeboden.

Vervolg

De open inzages lopen nog tot en met 31 augustus 2023.
Elke maandag en donderdag van 17:00 tot 19:00 is er gelegenheid tot inzage.
Zaal PdlC 0B04 is ingeruimd voor de inzages.

Indien de evaluaties daartoe aanleiding geven, is het de intentie van het OSC om ook in het komende academisch jaar verder te gaan met het aanbieden van open inzages.