Scriptieprijs Archeologie en Publiek

23 augustus 2023

Vanaf dit jaar gaat de Stichting Archeologie en Publiek (SAP) naast een jaarlijks symposium, afgewisseld met de Grote Archeologieprijs, de “Scriptieprijs Archeologie en Publiek ” organiseren. Deze prijs is bedoeld als beloning en als aanmoediging voor het schrijven van scripties over onderwerpen die betrekking hebben op archeologisch publieksbereik, in de breedste zin.

De prijs bestaat uit een vergoeding voor een congresbezoek naar keuze binnen Europa ter stimulering van het uitdragen van het scriptie onderzoek, inclusief workshop en training door de SAP vooraf. De prijs wordt uitgereikt tijdens het symposium over impact op 20 oktober in Leiden.

Voor inzending zijn de voornaamste criteria:

• de student heeft met de scriptie tussen 1 januari 2020 en 13 september 2023 een diploma behaald aan een universiteit of hogeschool;
  • het centrale onderwerp is (pubieks)archeologie;

Aanmelden kan t/m 20 september door de scriptie op te sturen naar info@publieksarcheologie.nl.