Sociaal, Organisatie

Vacature: Studentmentor Politiek, Beleid en Management (Management van de Publieke Sector)

16 augustus 2023

Het Instituut Bestuurskunde zoekt een studentmentor voor de dagopleiding Politiek, Beleid en Management van de master Management van de Publieke Sector voor het collegejaar 2023-2024.

Functieomschrijving

Voor de dagopleiding Politiek, Beleid en Management (master Management van de Publieke Sector) zijn we op zoek naar een enthousiaste en betrokken studentmentor voor de begeleiding van nieuwe (pre-) masterstudenten. Jij bent hun eerste aanspreekpunt. Jij helpt bij het creëren van een community en studenten vertrouwd maken met de universiteit, de studie en de stad Den Haag. Jij informeert ze over de onderwijsfaciliteiten en -systemen, maar organiseert ook sociale activiteiten zoals borrels.

Tevens organiseer je op basis van de behoeften van studenten activiteiten op het gebied van arbeidsmarktvoorbereiding, waarbij je bijvoorbeeld contact met werkgevers en alumni legt ten behoeve van stages, gastlezingen, workshops en netwerkbijeenkomsten. Ook onderhoud je nauwe contacten en werk je samen met de studentmentoren van andere masters binnen de faculteit, de studentleden van de opleidingscommissie van de masters (MOLC) en de studievereniging B.I.L.

Profiel

• Actieve inschrijving voor de dagopleiding Politiek, Beleid en Management van de master Management in de Publieke Sector per september 2023,
  • Aanstekelijk enthousiast om studenten met elkaar en de opleiding, faculteit en universiteit te verbinden (community building),
  • Zelfstandig, proactief en organisatietalent,
  • Sterke communicatieve en ICT-vaardigheden,
  • Toegankelijk, flexibel en behulpzaam,
  • Bij voorkeur ervaring in het begeleiden van groepen (bijv. les of training geven),
  • Inclusiviteit en diversiteit als kernwaarden,
  • Tot en met 31 augustus 2024 voor gem. 5 uur per week beschikbaar, en
  • Bereid om naar de Campus Den Haag te reizen.

Taken en verantwoordelijkheden

• Enthousiasmeren van studenten en ze verbinden met de opleiding, faculteit en universiteit (community building),
  • Aanspreekpunt voor praktische en andere vragen van studenten,
  • Plannen van regelmatige contactmomenten met jouw community,
  • Studenten doorverwijzen naar de juiste ondersteuning, afdeling of procedure,
  • Studiegerelateerde en sociale activiteiten aanbieden naar behoefte van studenten, en
  • Evenementen organiseren in samenwerking met relevante contacten binnen en buiten de universiteit, bijvoorbeeld over loopbaan en scriptie.

Over het Instituut Bestuurskunde

Het Instituut Bestuurskunde van de Universiteit Leiden is één van de grootste en oudste instituten voor academisch onderzoek en onderwijs op het gebied van Bestuurskunde in Nederland en is gevestigd in Den Haag. Het instituut combineert een wereldwijd goede academische reputatie met een centrale positie voor internationale, nationale, regionale en lokale overheidsinstellingen in Den Haag.

Diversiteit

De Universiteit Leiden hecht groot belang aan diversiteit en verwelkomt daarom graag sollicitaties van mensen die nu in haar instelling ondervertegenwoordigd zijn.

Solliciteren

Herken je jezelf in het profiel en word je enthousiast van de taken? Solliciteer dan door uiterlijk 11 september 2023 jouw cv en motivatiebrief te sturen naar Charlotte Rosalie Ma, studieadviseur: c.m.l.rosalie@fgga.leidenuniv.nl. Hier kan je ook terecht voor nadere toelichting.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.