Facilitair, Organisatie

Bouw nieuwe fietsenstalling gestart

19 september 2023

Onlangs is de bouw voor de splinternieuwe fietsenstalling gestart! Deze moderne en groene stalling zal plaats bieden aan maar liefst 2.800 fietsen en wordt in 2024 in gebruik genomen.

Op de begane grond komen ruime fietsparkeerplaatsen. Op de eerste verdieping komt een sfeervolle daktuin met een diversiteit aan beplanting. Deze groene oase zal een diverse selectie aan beplanting bevatten, waaronder een unieke begroeide pergola, gemaakt van een deel van de oude staalconstructie van de voormalige Gorlaeus Hoogbouw

De daktuin zal ook enkele speciale plekken hebben waar studenten en medewerkers zich kunnen terugtrekken in het groen, of het nu is om te studeren, te ontspannen of een gesprek met elkaar te hebben.

Vragen?

Heb je vragen? Stuur dan een e-mail naar: gorlaeus_fase2a@science.leidenuniv.nl

Impressie van de nieuwe fietsenstalling