Onderwijs, Organisatie

Vacature Student-lid Opleidingsbestuur Filosofie

4 oktober 2023

Ben jij student filosofie in Leiden? Ben jij geïnteresseerd in de planning en vormgeving van de opleiding filosofie in Leiden? Het Opleidingsbestuur van de BA- en MA-opleidingen Filosofie zoekt een student-lid om zitting te nemen in het Opleidingsbestuur.

Over het opleidingsbestuur

Het Opleidingsbestuur van de BA- en MA-opleidingen Filosofie is verantwoordelijk voor het opstellen en de goede uitvoering van het onderwijsprogramma van de opleidingen. Het Opleidingsbestuur zorgt er van jaar tot jaar voor dat het onderwijs van de opleidingen georganiseerd wordt. Het Opleidingsbestuur bestaat uit een voorzitter en een student-lid.

Taken student-lid

Het student-lid in het opleidingsbestuur is volwaardig lid van het opleidingsbestuur. Het student-lid levert in algemene zin een bijdrage aan de ontwikkeling en uitvoering van het onderwijsprogramma en de organisatie van de kwaliteitszorg ervan. In het bijzonder brengt het student-lid daarbij een studentperspectief in en heeft een signalerende functie. Het student-lid onderhoudt contact met de studenten in de opleidingscommissie en met de assessor in het faculteitsbestuur.

De aanstelling van het student-lid bedraagt ongeveer 50-75 uur op jaarbasis. Je krijgt een vergoeding van €300.

Meer informatie over de taken van het student-lid kun je vinden in het attachment.

Profiel

We verwachten dat:

• Je een gemotiveerde student filosofie bent die interesse heeft in het onderwijs en wil helpen het beter te maken.
  • Je goed geïntegreerd bent onder de Leidse studenten filosofie.
  • Je een goed gevoel hebt voor wat er speelt onder studenten met betrekking tot de opleiding.
  • Je initiatief neemt.
  • Je betrouwbaar bent en afspraken nakomt.

Interesse?

Stuur een brief met daarin je motivatie en je achtergrond naar board-philosophy@hum.leidenuniv.nl met als onderwerp ‘sollicitatie student-lid Opleidingsbestuur’. Doe dit uiterlijk 12 oktober a.s.