Wooflash: vergroot je woordenschat, vergroot je kans op studiesucces!

10 oktober 2023

De taaltoets staat weer voor de deur. Jij schat je taalvaardigheid en je kennis van woorden van tevoren goed in. De betekenis van woorden als adagium, a priori, causaliteitsredenering en congruent schud je moeiteloos uit je mouw. Toch..?

Oefenen met Wooflash

Ieder jaar opnieuw blijkt dat vooral de woordenschat van studenten tekortschiet. Vanaf nu kun je met de leerapp Wooflash je woordenschat eenvoudig vergroten. Het gaat om woorden die je als beginnende criminologische of juridische student zou moeten kennen.

‘Oefenen met Wooflash is superbehulpzaam. Ik raad de app zeker aan.’ - Ezechiel, student

Direct aan de slag

Oefen direct je woordenschat ter voorbereiding op de taaltoets van 23 oktober. Blijf ook daarna structureel oefenen met Wooflash en vergroot zo je studiesucces.

1. Download de app Wooflash via App Store of Google Play
  2. Kies vervolgens voor Sign up with your institution. Kies Universiteit Leiden en log in.
  3. Start de cursus Taaltoets FdR Woordenschat via de link die de studenttutor met je heeft gedeeld. Zit je niet in een tutorgroep? Gebruik dan deze link of de QR-code om de cursus Woordenschat aan je account toe te voegen:

Voordelen van Wooflash:

• laagdrempelig, eenvoudig in gebruik en leuk
  • gratis te installeren op je mobiele telefoon, tablet of computer
  • past zich aan jouw persoonlijke leerstijl aan door middel van ‘machine learning’
  • biedt de leerstof gevarieerd aan, zowel via invulteksten als betekenisvragen (met feedback)
  • gericht op het trainen van het langetermijngeheugen
  • bevat een spelelement: dit maakt leren uitdagender