Sociaal

Caring Universities: Enquête én tools voor jouw mentale gezondheid

4 december 2023

Wat is Caring Universities?

Caring Universities is een initiatief dat gratis e-health programma's aanbiedt aan studenten waar je tools leert om aan je geestelijke gezondheid te werken. De programma's kunnen helpen bij verschillende aspecten van het (studenten)leven zoals het verbeteren van de slaap, de aanpak van uitstelgedrag, het verbeteren van stemming, het gevoel van eigenwaarde en het beheersen van stress.

Waarom zou ik de enquête invullen?

Bij Caring Universities draait het allemaal om de studenten! Daarom ontvang je na het invullen persoonlijke feedback op je scores en een advies over welk programma bij je past. De enquête duurt ongeveer 15 minuten en is volledig anoniem. Caring Universities leert hierdoor over de geestelijke gezondheid van studenten. Door mogelijke psychologische problemen in een vroeg stadium op te sporen kunnen ze de nodige ondersteuning bieden. De gegevens worden ook gebruikt om nieuwe programma's te maken.

Hoe helpt het mij?

Het inchecken bij je geestelijke gezondheid is de sleutel tot geluk! Door eerder bewust te worden van eventuele problemen kun je positieve stappen zetten. Caring Universities wil ervoor zorgen dat je je goed voelt en tools leert waar je je hele leven profijt van hebt.

Vul de enquête in!

Mental Health Survey

Over Caring Universities

Caring Universities is een samenwerkingsverband tussen de Universiteit Leiden, Vrije Universiteit Amsterdam, Universiteit Utrecht, Universiteit Maastricht, Erasmus Universiteit Rotterdam, Hogeschool InHolland, Universiteit van Amsterdam, Avans Hogeschool en Hogeschool Rotterdam. Door middel van een jaarlijkse vragenlijst en online zelfhulpprogramma’s wil het consortium psychische problemen bij studenten begrijpen, voorkomen en effectief verminderen.