Ben jij eerstejaars? Meld je aan voor het Honours College! (deadline verlengd)

16 februari 2024

Merk je dat je wat tijd over hebt naast je bachelor? Wil jij je graag breder ontwikkelen, op persoonlijk en professioneel vlak? Voor de eerstejaars die iets meer uitdaging willen biedt Universiteit Leiden het Honours College aan.

Wat is het Honours College Bèta & Life Science?

Het Honours College is een traject van 30 EC dat je naast je bachelor volgt. Je kunt je horizon verbreden, verdiepen in je eigen vakgebied en extra vaardigheden opdoen.

Het Honours Bèta & Life Science is één van de facultaire trajecten van het Honours College en staat open voor studenten van de FWN-faculteit en biomedische wetenschappen. Bèta & Life Science bevat veel keuzeruimte waarin je van alles kunt doen: o.a. interdisciplinaire vakken volgen, (onderzoeks)stages lopen of meedoen aan iGEM.

Aanmelden voor het Honours College Bèta & Life Science kan tot 26 februari 2024.

Doe mee met het oriëntatievak!

Als jij wilt proeven hoe het is om Honours-student te zijn, dan kun je je vrijblijvend aanmelden voor het eerste vak van het traject: Science Skills Lab. Tijdens dit vak werk je samen met studenten van andere studies aan een wetenschappelijk onderwerp met een maatschappelijke kant, zoals quantum, proefdieren of AI. Je gaat wetenschappers interviewen, een poster ontwerpen en deze presenteren op een symposium.

Lees hier een nieuwsartikel over de voorgaande editie.

Mocht je nog vragen hebben over dit traject, neem dan een kijkje op de website of de studiegids of stuur een mail naar honourscollege@science.leidenuniv.nl.