Onderwijs, Organisatie

Vacature Student-lid Opleidingsbestuur

15 februari 2024

Wil jij meepraten in het bestuur en je medestudenten vertegenwoordigen?

Het bestuur van het Instituut Psychologie (Faculteit der Sociale Wetenschappen) zoekt een Student-lid voor het Opleidingsbestuur.

Als student-lid van het Opleidingsbestuur is het jouw taak om mee te denken over het onderwijsbeleid. Daarnaast vertegenwoordig jij de stem van de psychologiestudenten en behartig je hun belangen. Je werkt ca. 8 uur per week. Hiervoor ontvang je een vergoeding als student-assistent (ongeveer 14 euro bruto per uur).

Het Opleidingsbestuur bestaat naast het student-lid uit de Opleidingsdirecteur en de Wetenschappelijk directeur. Dit bestuur draagt zorg voor de kwaliteit en de organisatie van het onderwijs van de bacheloropleiding en de masteropleidingen. Hierbij worden ze ondersteund door beleidsmedewerkers en de opleidingsmanager. Als je graag meer wilt leren over de bestuurlijke processen binnen een opleiding als psychologie, dan is deze baan misschien wel wat voor jou!

Solliciteer voor 26 februari 2024

Voorzie je sollicitatie van een korte motivatiebrief en CV

Solliciteer nu

Wat verwachten we van je?

De werkzaamheden van het student-lid van het Opleidingsbestuur zijn:

• Inbrengen van het studentenbelang in de beleidsontwikkeling van het Instituut.
  • Deelnemen aan de (twee)wekelijkse vergaderingen van het Opleidingsbestuur.
  • Bijwonen van de wekelijkse vergaderingen van het Instituutsbestuur.
  • Bijwonen van vergaderingen van de opleidingscommissies (bachelor, master, research master).
  • Eventueel bijwonen van vergaderingen met de onderwijscoördinatoren, overleg met de sectievoorzitters en overleg met de Instituutsraad.
  • Onderhouden van contacten met studenten, studieverenigingen en studentleden van opleidingscommissies.
  • Onderhouden van contacten met de assessor van het Faculteitsbestuur en mede- studentleden van de faculteit.

Wat kun je van ons verwachten?

• We vragen om je inbreng vanuit het studentenperspectief.
  • We luisteren naar je ideeën en nemen je mee in beslissingen.
  • Je zult veel leren over beleidsvoering, besluitvorming en het vertegenwoordigen van je medestudenten.
  • Je komt met verschillende mensen binnen de universiteit in contact en krijgt de kans om je netwerk uit te breiden.

Wie ben jij?

• Je bent geïnteresseerd in bestuurlijke processen;
  • Je hebt een proactieve houding;
  • Je bent zelfstandig, flexibel en betrouwbaar;
  • Je bent (bij voorkeur) een derdejaars bachelor- of masterstudent Psychologie aan de Universiteit Leiden;
  • Je studeert minimaal nog tot februari 2025 een Psychologie opleiding aan de Universiteit Leiden;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in zowel lezen, schrijven als spreken en een goede beheersing van de Engelse taal.

Heb je vragen over de functie? Stel ze aan het huidige student-lid Maartje Slot via studentlid-psy@fsw.leidenuniv.nl

Ben je enthousiast?

Stuur voor 26 februari 202een korte motivatiebrief en CV naar:

Mw. Atie Breugem, secretaris van het bestuur van het Instituut Psychologie, abreugem@fsw.leidenuniv.nl.