Onderwijs, Sociaal

Doe mee aan de Nationale Requireerwedstrijd en win een stage bij het OM

4 maart 2024

Studeer jij WO-Rechten en heb jij interesse in het straf- en strafprocesrecht? Meld je dan aan voor de Nationale Requireerwedstrijd (NRWS). De NRWS biedt rechtenstudenten de mogelijkheid om kennis te maken met het Openbaar Ministerie en vak van officier van justitie. Kruip in de huid van een officier en pas je kennis toe in de praktijk!

Op vrijdagochtend 22 maart vind er een voorronde plaats bij het Openbaar Ministerie in Rotterdam. Acht kandidaten worden hiervoor geselecteerd en ontvangen een dossier met instructies. Een week vóór de voorronde krijg je een masterclass ‘Requireren’  en maak je alvast kennis met de andere deelnemers. Zo sta je optimaal voorbereid ‘op zitting’.

Dan wordt het tijd om de toga aan te trekken en het requisitoir wat je hebt voorbereid te laten horen. Ook ontvang je ook concrete feedback die je meeneemt in het vervolg van je carrière. De winnaars van de voorrondes gaan door naar de tweedaagse finale met overnachting in Amsterdam!

De uiteindelijke winnaar wordt beloond met een stageweek bij het OM én een deelnameticket voor de Summercourt.

Meld je snel aan door je CV en een korte motivatie op sturen!

Kijk hier voor meer informatie en registratie:
Nationale Requireerwedstrijd - Werken bij OM (werkenbijhetom.nl)