Onderwijs, Sociaal

In het voorjaar van 2025 een semester in het buitenland studeren? Check het aanbod!

18 maart 2024

Wil je graag het 2e semester van volgend academisch jaar (januari 2025) op uitwisseling naar het buitenland? Er zijn nog prachtige bestemmingen beschikbaar binnen èn buiten de EU, zelfs een gloednieuwe bestemming in de VS, namelijk Cornell University!

Tot 15 mei 2024, 23:59 uur kun je je via uSis aanmelden voor de tweede selectieronde. Kies maximaal 5 bestemmingen uit de lijst met de 2e ronde beschikbare plaatsen. Die vind je op de website.

Let op: dit zijn alleen plekken voor het 2e (voorjaars-)semester van 2024/2025!

Voor meer informatie over elke bestemming, zie de wereldkaart en de verslagen van studenten die eerder op uitwisseling gingen.

Hoe meld je je aan?

Zorg ervoor dat je aan alle eisen voldoet! (kijk ook op de lijst met beschikbare plaatsen naar de extra vereisten van sommige universiteiten).

•             Dien je aanvraag in volgens de instructies op de website (selecteer het tabblad Rechtsgeleerdheid). Je motivatie mag in het Nederlands en maximaal 500 woorden in totaal lang zijn. Vergeet niet ook je CV, bewijs van taalvaardigheid en een begroting te uploaden. Niet complete aanmeldingen worden NIET in behandeling genomen.

• Bedenk van te voren of een uitwisseling past binnen je studieplanning en/of budget.
  • Deadline 15 mei 23.59 uur aanstaande.

Grijp je kans en solliciteer! Er zijn nog veel mooie, spannende en interessante bestemmingen beschikbaar.

Bekijk de website goed. Heb je dan nog vragen, mail dan naar outgoingexchange@law.leidenuniv.nl of kom langs tijdens de inloopspreekuren in het KOG, studentenbalie begane grond (bij OIC), maandag t/m donderdag van 10.00-11.00 uur.