Denk mee over duurzaamheid in de Nationale Denktank 2024!

14 maart 2024

Hé student!

Wil jij met andere DenkTankers:

• systemen onderzoeken en kritische vragen stellen
  • samenwerkingen opzetten die het verschil kunnen maken
  • ongelooflijk veel ervaring opdoen en werken aan je persoonlijke ontwikkeling?

Meld je dan voor 5 april aan voor de Nationale Denktank 2024!

Vier maanden, full-time

In de DenkTank werken twintig DenkTankers van uiteenlopende studierichtingen en met verschillende kwaliteiten en talenten. Het programma begint in augustus met een zomerschool van twee weken, waarin je elkaar goed leert kennen. Ook kom je meer te weten over het onderwerp en krijg je workshops over hoe je een probleem het beste kan aanpakken.

Daarna ga je in kleinere teams aan de slag. In deze teams werk je aan je persoonlijke ontwikkeldoelen, duik je dieper in het onderwerp en ga je aan de slag met het bedenken- en testen van oplossingen.

Halverwege december worden de vier maanden afgesloten met een door de DenkTank zelf georganiseerde presentatie van de oplossingen. Daarna gaan jullie onder begeleiding van onze partners verder met de oplossingen om ze onder de aandacht te brengen en uit te voeren.

Thema: circulariteit en duurzaamheid

Dit jaar richt de DenkTank zich op het zoeken naar kansen en oplossingen die Nederland vooruithelpen op het gebied van circulariteit en duurzaamheid. We merken dat de tegenstellingen tussen bedrijven, de overheid en burgers steeds groter worden. We dreigen elkaar kwijt te raken. En dat terwijl samenwerking zo belangrijk is: een succesvolle circulaire maatschappij bouw je immers niet alleen.

Kortom: het kan beter. Samen met studenten zoals jij kunnen we datgene loswrikken wat vastzit en een ander perspectief laten zien. En dat maakt een verschil. Op de impactpagina van de denktank vind je voorbeelden van bedrijven, stichtingen en beleidsvoorstellen die ontstaan zijn uit de Nationale DenkTank.

Wat ga ik leren?

Je ontwikkelt nieuwe vaardigheden, je leert een probleem van verschillende kanten te benaderen en je wordt uitgedaagd om in recordtempo samen een fantastische prestatie te leveren.

Daarnaast krijg je training en begeleiding op feedback geven en ontvangen, persoonlijke doelen, media- en persbenadering en presentatietechnieken. En: DenkTanker ben je voor het leven. Na de DenkTank blijf je onderdeel van het levendig en betrokken alumni-en partnernetwerk.

Meld je aan voor 5 april

Aanmelden kan door de vragen in te vullen in het online aanmeldformulier

De laatste 3 vragen kun je ook beantwoorden door het insturen van een video. Let op, de video mag maximaal 3 minuten lang zijn. Kies je voor deze optie? Mail je video dan naar Kalina van As: k.vanas@nationale-denktank.nl